Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Nie tylko mBank przyciąga mobilnych klientów. BBVA ma już ich ponad 3 mln

Aplikacje tych banków zajęły dwa pierwsze miejsca w tegorocznym rankingu Forrester Research 

BBVA ogłosił dzisiaj, że w Hiszpanii już ponad trzy miliony klientów korzysta z jego usług za pośrednictwem smartfona. Ich liczba wzrosła o 30 proc. w stosunku do grudnia ubiegłego roku. Trend utrzymuje się od końca 2015 r., kiedy bank deklarował, że ma 1,9 mln mobilnych klientów. Instytucja zdradziła także, że o ile w maju 2016 r. odnotowała prawie 24 mln różnych form interakcji klientów z bankiem za pośrednictwem smartfona, to rok później było ich już 56 mln. To o 135 proc. więcej.

Przeczytajcie także: Historyczny lipiec w mBanku

Bank ma na świecie 19,9 mln ucyfrowionych klientów. Prawie 15 mln z nich załatwia wszystkie sprawy wyłącznie za pomocą telefonów komórkowych. Instytucja podaje, że głównie obsługiwane są w ten sposób karty kredytowe, sprzedawane ubezpieczenia medyczne, na życie i nieruchomości oraz składane wnioski kredytowe. Sprzedaż kredytów konsumenckich przez kanały cyfrowe stanowiła w połowie 2017 r. 45 proc. całej sprzedaży tego typu produktów w tym banku. Ponad połowa starających się o nie klientów załatwiła wszystko przez aplikację w smartfonie.

Pamiętacie, która aplikacja bankowa znalazła się w tym roku na pierwszym miejscu w prestiżowym rankingu Forrester Research? Była to apka hiszpańskiego BBVA. W maju napisał o tym w tym tekście mój redakcyjny kolega Jacek Uryniuk. A pamiętacie, apka mobilna którego banku znalazła się na drugim miejscu tego rankingu? Eksperci umieścili tam aplikację mBanku w wersji jeszcze przed kwietniową aktualizacją. 

Przeczytajcie także: mBank sprzedał licencję do Francji

Ciekawe, że kilka dni temu rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski na swoim profilu na Twitterze napisał, że lipiec był pierwszym miesiącem w historii mBanku, gdy liczba logowań klientów na rachunki z urządzeń mobilnych była większa niż z komputerów. Jak podano, udział logowań ze smartfonów i tabletów za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz tzw. lekkiej wersji serwisu w przeglądarce wyniósł 51 proc. Jeszcze przed rokiem było to 37 proc.

Tymczasem z najnowszego raportu Cashless dotyczące bankowości mobilnej wynika, że w czerwcu 2017 r. banki miały bez mała 9 mln klientów, którzy logowali się na rachunek osobisty za pomocą smartfona lub tabletu (o ok. 800 tys. więcej niż w marcu) oraz niemal 1,8 mln klientów, którzy zarządzali kontem wyłącznie z urządzeń mobilnych (o ok. 700 tys. więcej niż w marcu).

Fot: BBVA 

Zostaw komentarz

Piotr Dziubak

Sekretarz redakcji
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 560 artykułów

Inne artykuły tego autora:

Australia, tak jak Japonia, zamierza uregulować rynek walut cyfrowych 

Przepisy mają zapobiegać praniu brudnych pieniędzy oraz utrudnić finansowanie działalności ...

Były prezes operatora Blika został szefem Comperii

Grzegorz Długosz dołączył do nowego zarządu spółki powołanego na trzyletnią kadencję ...

Apple Pay, Samsung Pay i Android Pay na razie słabo sobie radzą na amerykańskim rynku

Większość amerykańskich wydawców kart umożliwia klientom korzystanie z cyfrowych portfeli t...

eBay każdemu z Was wyświetli się inaczej i po polsku. Serwis aukcyjny wystartował z nową stroną

System ma się uczyć Waszych preferencji i prezentować oferty, które potencjalnie mogą Was za...

Bezgotówkowcy pomóżcie. Płacąc mastercardem w Empiku, fundujecie posiłki dzieciom w Rwandzie

Każda transakcja kartą z logo Mastercard w sklepie tej sieci lub na jej stronie internetowej, t...

Pokaż wszystkie artykuły tego autora

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Płatności Android Pay kartami Visy już dostępne w mBanku

Od teraz większość klientów tej instytucji wyposażonych w…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.