Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Historyczny lipiec w mBanku: logowań z urządzeń mobilnych było więcej niż z komputerów

Udostępnione dziś przez mBank statystyki pokazują, jak szybko zmienia się sposób korzystania przez klientów z usług finansowych

Rzecznik prasowy mBanku Krzysztof Olszewski na swoim profilu na Twitterze napisał dzisiaj, że lipiec był pierwszym miesiącem w historii mBanku, gdy liczba logowań klientów na rachunki z urządzeń mobilnych była większa niż z komputerów. Jak podano, udział logowań ze smartfonów i tabletów za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz tzw. lekkiej wersji serwisu w przeglądarce wyniósł 51 proc.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja Pekao dopiero we wrześniu

Krzysztof Olszewski nie chciał niestety upublicznić danych w liczbach bezwzględnych. Udało mi się natomiast namówić go na pokazanie procentowych udziałów logowań mobilnych w lipcach w latach poprzednich. Statystyki doskonale pokazują, jak szybko zmienia się sposób korzystania z usług bankowych przez klientów. Otóż jeszcze w 2015 roku w pierwszym miesiącu wakacji udział logowań z urządzeń mobilnych wynosił 28 proc. Natomiast w roku 2016 było to 37 proc. Wynika więc z tego, że nie dość iż dynamika zastępowania komputerów smartfonami w zakresie zarządzania rachunkami jest wysoka, to jeszcze przyspieszyła na przestrzeni ostatnich lat.

Przeczytajcie także: mBank zwiększy funkcjonalność Android Pay

Jeżeli jeszcze ktoś ma wątpliwości, który z kanałów kontaktu klientów z bankami będzie w najbliższym czasie najważniejszy, to te dane powinny go ostatecznie przekonać – będzie to kanał mobilny. Zaskakuje mnie tylko fakt, że wciąż w wielu bankach dużo klientów loguje się na konto ze smartfona za pomocą przeglądarki a nie aplikacji mobilnej. Choć akurat to nie dotyczy pewnie posiadaczy rachunków mBanku, który ma jedną z najlepiej ocenianych aplikacji natywnych. W markecie Google Play zyskała 4,5 na 5 możliwych gwiazdek. Natomiast tutaj możecie sprawdzić, które aplikacje bankowe mają oceny jeszcze wyższe.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies