Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Liczba użytkowników aplikacji rośnie szybciej niż posiadaczy rachunków. Wskaźnik Mobilności Klientów osiągnął 34 proc.

Największym udziałem użytkowników mobilnych w całej populacji klientów mogą pochwalić się ING oraz mBank

Wskaźnik Mobilności Klientów redakcja cashless.pl wylicza na podstawie danych udostępnianych przez biura prasowe działających w Polsce banków. WMK to udział klientów mobilnych w w grupie posiadających rachunki osobiste w danej instytucji. W III kw. 2019 r. osiągnął on poziom 34 proc. Dla porównania w IV kw. 2018 r., gdy WMK wyliczono po raz pierwszy, był on na poziomie 29,3 proc.

Przeczytajcie także: Będzie kolejny bank o nazwie Sync.

Celem obliczania WMK jest pokazanie, jak banki radzą sobie z mobilną transformacją, czyli zachęcaniem klientów do korzystania ze swoich usług na smartfonach. Jeśli by założyć, że to jak dużo klientów korzysta z usług mobilnych danej instytucji zależy od jakości tych usług, obliczany przez cashless.pl wskaźnik mógłby posłużyć do oceny poziomu rozwoju np. bankowych aplikacji mobilnych.

Jak wynika z WMK, bankiem, który może pochwalić się największym udziałem klientów mobilnych, jest ING, który w minionym kwartale wyprzedził pod tym względem dotychczasowego lidera, czyli mBank. ING jako jedyny ma ponad 60 proc. klientów mobilnych a w mBanku wskaźnik przekracza 58 proc. Na kolejnych pozycjach znajdują się Millennium, Santander i PKO, które mają ponad 40 proc. klientów mobilnych.

Przeczytajcie także: Nowa karta od mBanku w związku z Finałem WOŚP

Jak widzicie w poniższej tabeli większości banków udaje się poprawiać wskaźnik „umobilnienia” klientów. Uderzające jest jednak to, że w czołówce zestawienia znajdują się największe instytucje. Może to sugerować, że tylko przy odpowiedniej skali działania można oddelegować do rozwoju oferty mobilnej zasoby będące w stanie zapewnić odpowiednią jakość usług.


KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies