Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowość od TransferWise dla klientów znad Wisły: polskie konta do rachunków wielowalutowych

Brytyjski fintech chwali się też prawie 200-proc. wzrostem liczby klientów na polskim rynku

Brytyjski fintech TransferWise poinformował, że każdy jego klient może teraz uzyskać indywidualny numer polskiego konta, aby otrzymywać przelewy w złotych. W praktyce oznacza to, że możecie wysyłać i otrzymywać złote bez względu na to, gdzie się znajdujecie, bez opłat za przelew i niekorzystnych kursów wymiany.

Przeczytajcie także: Oto najcenniejszy w Europie fintechowy startup

TransferWise zajmuje się międzynarodowymi przekazami pieniężnymi. Firma została założona 8 lat temu przez dwóch mieszkających w Londynie Estończyków, którym nie podobały się wysokie prowizje i niekorzystne kursy wymiany walut oferowane przez gigantów na tym rynku: Western Union i MoneyGram. Kristo Käärmann i Taavet Hinrikus stworzyli więc fintech, który pobiera niskie opłaty transakcyjne oraz przelicza waluty po średnim kursie rynkowym. Oferta skierowana jest szczególnie do imigrantów oraz małych firm i freelancerów współpracujących z zagranicznymi kontrahentami.

Klient może stworzyć wirtualny portfel (także w aplikacji), który pozwala na otwarcie sald w ponad 40 różnych walutach i wymianę w dowolnej chwili. Może wysłać pieniądze do 71 krajów i otrzymać je z 43 państw. Fintech oferuje też kartę debetową Mastercard. Firma podaje, że z jej usług korzysta ponad 6 mln osób na całym świecie, które miesięcznie przesyłają równowartość ponad 4 mld funtów. W Polsce, jak poinformował TransferWise, liczba jego klientów wzrosła o 186 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy, choć nie podał dokładnie, ilu ich jest.

Przeczytajcie także: Twisto już oficjalnie oferuje kartę wielowalutową i aplikację

TransferWise był w tym roku przez kilka miesięcy najdrożej wycenianym (3,5 mld dolarów) europejskim fintechem, dopóki latem nie zdetronizowała go szwedzka Klarna (5,5 mld dolarów). Firma znana jest też z dość niekonwencjonalnych akcji promocyjnych np. jej pracownicy (w tym także założyciele) przechodzili przez miasto w samej bieliźnie z napisami na ciele "nothing to hide" albo pomalowanymi kościotrupio twarzami i ciałami reklamowali "śmierć ukrytych kosztów przelewów".

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies