Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Twisto już oficjalnie oferuje kartę wielowalutową i aplikację. Firma chce być jak Revolut i Klarna w jednym

Twisto zapowiada też rozwój aplikacji, m.in. wsparcie dla Apple Pay i Google Pay

Działający w Polsce czeski fintech Twisto zaprezentował dziś od dawna zapowiadaną kartę debetową Mastercard i aplikację do jej obsługi. – Łączymy zalety fintechów Klarna i Revolut w jednym – stwierdził na konferencji prasowej Michał Smida, prezes i założyciel Twisto porównując swoją firmę do tych najbardziej znanych obecnie europejskich finechów. Aby dostać kartę, należy pobrać aplikację na telefon i zarejestrować się.

Przeczytajcie także: Twisto wprowadza aplikację i kartę wielowalutową

Wielowalutowa karta debetowa Twisto pozwala płacić w sklepie internetowym i tradycyjnym, w Polsce i za granicą (tam gdzie akceptowany jest Mastercard). Płatności walutowe odbywają się według kursu Mastercarda – bez potrzeby wcześniejszej wymiany waluty oraz bez opłat i prowizji, także w weekendy. Twisto nie pobiera opłat za wydanie i korzystanie z karty, nie ma też wymaganego limitu kwoty czy liczby miesięcznych transakcji. Ciekawostką jest to, że na plastiku nie ma numeru CVC używanego do płatności w internecie, a jest on podany tylko w aplikacji. Imię i nazwisko użytkownika umieszczono na rewersie natomiast na awersie można umieścić np. przezwisko.

Jak opisuje Twisto – posiadacz karty wydaje pieniądze w ramach bezpłatnego miesięcznego limitu, a potem zwraca jego równowartość w dowolnym momencie – od razu po zakupie lub do 45 dni (licząc od początku miesiąca), korzystając z Blika lub przelewu bankowego. Limit przyznawany jest na podstawie deklaracji klienta oraz oceny jego zdolności kredytowej. Użytkownik dostaje powiadomienie push po każdym zakupie i zestawienie wydatków na koniec dnia. Na początku kolejnego miesiąca otrzymuje podsumowanie wszystkich transakcji i 15 dni na uregulowanie należności. Może w aplikacji przesunąć część (do 90 proc.) spłaty na kolejny miesiąc, ale płaci wtedy za to prowizję – 4,5 zł za każde przesunięte 100 zł.

Przeczytajcie także: Klienci Twisto mogą korzystać z Blika

Szefowie Twisto zapowiadają, że w pierwszym kwartale przyszłego roku w aplikacji będą dostępne płatności Google Pay i Apple Pay. W najbliższych miesiącach pojawi się też usługa Split, pozwalająca podzielić rachunek np. za wspólne wyjście do restauracji oraz program moneyback, że zniżkami za zakupy w sklepach internetowych i stacjonarnych. W pierwszej połowie przyszłego roku użytkownicy będą też mogli rozłożyć większe zakupy na raty z poziomu aplikacji.

Twisto, to założony w Pradze fintech, w który zainwestował ING. Polska spółka Twisto współpracuje z tym bankiem m.in. w obszarze odroczonych płatności – jest jednym z instrumentów płatniczych dostępnych w imoje, bramce do płatności internetowych oferowanej przez ING. Ofertę dla polskich klientów firma uruchomiła we wrześniu ubiegłego roku i od tego czasu obsłużyła 100 tys. Polaków, którzy wykonali ponad 200 tys. transakcji, w ponad 300 współpracujących z nią sklepach internetowych. W 2022 r. Twisto chce mieć 500 tys. klientów z Polski.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies