Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Karty debetowe dla kierowców, kredytowe dla klientów. Uber integruje swoje produkty i usługi finansowe

Teraz zajmie się nimi specjalna część firmy o nazwie Uber Money

Uber na swoim blogu firmowym ogłosił powstanie nowego oddziału w koncernie o nazwie Uber Money. Będzie nadzorować to, co wiąże się z ofertą finansową firmy, od kart kredytowych i debetowych, przez cyfrowe portfele dla kierowców, aż po aplikacje ułatwiające otrzymanie płatności w krótkim czasie.

Przeczytajcie także: PayPal zainwestuje 500 mln dolarów w Ubera

Pierwszą innowacją, jaką zapowiedziano w tym obszarze, jest wprowadzenie natychmiastowych płatności dla kierowców i kurierów Uber Eats. Firma obiecuje im "dostęp w czasie rzeczywistym do zarobków po każdej podróży za pośrednictwem mobilnego konta debetowego Uber". Obecnie kierowcy albo czekają na cotygodniowe płatności albo wypłacają pieniądze za pomocą funkcji o nazwie Instant Pay.

Kolejna zapowiadana jeszcze na ten rok nowość to karta debetowa dla kierowców, najpierw w USA, a potem w innych krajach. Będzie powiązana ze wspomnianym kontem o nazwie Uber Wallet, które pojawi się w aplikacji dla kierowców. Za jej pomocą dostaną np. zwrot części wydatków na benzynę (od 3 proc. do 6 proc.). Firma zapowiada też odświeżenie wprowadzonej w USA już dwa lata temu (wraz z Barclays Bank) karty kredytowej dla klientów. Przewidziano w niej program rabatów i zwrotów.

Przeczytajcie także: Karta debetowa Ubera w Meksyku

Na razie nie wiadomo, kiedy finansowe nowości Ubera dotrą na polski rynek. W opinii komentatorów zapowiedzi te, to ruch obliczony po pierwsze na uspokojenie nastrojów wśród kierowców współpracujących z firmą, którzy w USA i nie tylko, coraz częściej podnoszą, że chcą być traktowani jak pracownicy, a nie usługodawcy koncernu. Po drugie ma to pokazać inwestorom giełdowym pozytywne działania organizacyjne Ubera, po tym jak zbulwersowały ich bardzo kiepskie wyniki finansowe w II kwartale tego roku, ze stratą netto wynosząca 5,2 mld dolarów.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies