Allianz tłumaczy zamknięcie Porówneo ograniczoną skalą działalności biznesowej oraz potrzebą optymalizacji struktury grupy po fuzji
Dwie internetowe porównywarki ubezpieczeń zakończyły swoją działalność. Oferty polis nie porównacie i nie kupicie już na stronach porowneo.pl ani ocenapolis.pl.
Porówneo oferowało różne typy ubezpieczeń, w tym komunikacyjne, mieszkaniowe czy turystyczne. Polisy można było kupić samodzielnie za pośrednictwem serwisu internetowego, ale też ze wsparciem agenta – pośrednika można było się poradzić telefonicznie, a także zaprosić go do wspólnego wypełniania formularza internetowego (o czym mogliście przeczytać tutaj).
W porównywarkę swego czasu zainwestowała Aviva, a udziały te przypadły następnie Allianzowi, po tym jak niemiecki ubezpieczyciel przejął polski biznes Avivy. Wtedy też pojawiły się wątpliwości co do przyszłości Porówneo. Jak widać, uzasadnione. – Działalność Porówneo została zawieszona w 2024 roku ze względu na ograniczoną skalę działalności biznesowej, a także potrzebę optymalizacji struktury grupy po fuzji. Obecnie spółka jest w procesie likwidacji – czytam w komentarzu, jakiego w tym temacie udzielił mi Allianz. Wpis do KRS dotyczący przeniesienia spółki w stan likwidacji datowany jest na 25 kwietnia 2025 roku.
Działalności nie prowadzi już także platforma ocenapolis.pl. To podmiot mniej znany niż Porówneo, ale co do zasady oferujący ten sam typ usług, a więc porównanie ofert ubezpieczycieli i możliwość zakupu polisy online. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o planach podmiotu, a także o współpracy, jaką ocenapolis.pl nawiązała z pośrednikiem finansowym Unilink Cash oraz Europą Ubezpieczenia. W jej ramach do oferty porównywarki trafiły produkty Europy, które klienci mogli kupować samodzielnie, ale i u agentów sieci Unilink Cash. Jak można podejrzewać, projekt ten miał być katalizatorem w rozwoju młodej porównywarki, ale wydaje się, że tego celu nie spełnił. Obecnie nie działa strona internetowa ocenapolis.pl, a jak dowiedziałam się od przedstawicieli podmiotu, projekt został zamrożony, spółka nie prowadzi zaś działań operacyjnych.
Polska nie jest łatwym rynkiem dla internetowych porównywarek ubezpieczeń. Szacuje się, że ich udział w sprzedaży polis jest nie większy niż 10 proc. Choć polscy klienci dość chętnie weryfikują ceny w porównywarkach, to zwykle zakup finalizują u tradycyjnego pośrednika (nierzadko zresztą kontaktując się z nim cyfrowo). Jednocześnie przy braku odpowiedniej skali, koszty reklamy, bez której porównywarka nie ma szans dotrzeć do klienta, stanowią istotny składnik wpływający na opłacalność działalności.