Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mPay znika z kolejnych miast. Apką nie zapłacicie za parkowanie m.in. w Warszawie, Gdańsku i Bielsku-Białej

Z operatorem platformy umowę rozwiązały także Koleje Małopolskie

Kurczy się sieć miast obsługiwanych przez mPay w zakresie przyjmowania opłat za bilety i parkowanie. W ostatnich tygodniach umowę z mPay rozwiązały m.in. Gdańsk, Warszawa i Bielsko-Biała, a także Koleje Małopolskie.

W Gdańsku aplikacją mPay nie można płacić za parkowanie od 11 listopada 2025 r. Kierowcy mogą regulować należności za pomocą apek AnyPark, EPark, Flowbird, Mobilet i SkyCash. Jak wynika z informacji opublikowanych przez portal trójmiasto.pl, powodem rozwiązania umowy był brak terminowych płatności i dług w wysokości prawie 200 tys. zł. Z aplikacji mPay – według danych portalu – korzystać miało zaledwie 1 proc. kierowców (ok. 300 osób dziennie). Andrzej Basiak, prezes mPay, w rozmowie z serwisem cashless.pl zaprzeczył jednak prawdziwości tej statystyki.

Przeczytajcie także: Już niemal 28 mln aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych

Z kolei parkujący w Warszawie nie mogą korzystać z aplikacji mPay od 22 listopada. Do ich dyspozycji pozostają: AnyPark, CityParkApp, Flowbird, Mobilet oraz SkyCash. – Ze względu na niedotrzymywanie postanowień umowy przez operatora aplikacji wyraziliśmy zgodę na rozwiązanie umowy między Integratorem Systemu Płatności Mobilnych a operatorem aplikacji mPay S.A. – można przeczytać w komunikacie Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.

Również od 22 listopada mPay nie obsługuje Cieszyna. Parkujący mogą tam natomiast korzystać z aplikacji Mobilet, ePark, AnyPark, do których dołączyła nowa dla cieszynian aplikacja Flowbird. O rozwiązaniu umowy z mPay poinformował także Wieluń – tam parkującym pozostał jedynie Mobilet.

Najświeższa informacja o zakończeniu współpracy z mPay pochodzi zaś od Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej. Od 1 grudnia kierowcy parkujący w bielskiej strefie postoju mają już do wyboru tylko Mobilet oraz SkyCash.

Za pośrednictwem aplikacji mPay nie można już też kupować biletów Kolei Małopolskich. Sprzedaż została zakończona 30 listopada, natomiast osoby, które kupiły w mPay bilety w ramach przedsprzedaży na przejazdy w dniach od 1 do 29 grudnia, mogą z nich jeszcze skorzystać zgodnie z określonym terminem ważności.

Przeczytajcie także: Revolut prezentuje „Tryb uliczny”

Jak przekazały miasta w swoich komunikatach, do zakończenia współpracy doszło z przyczyn leżących po stronie operatora aplikacji. W odpowiedzi na prośbę o komentarz mPay nie zdecydował się odnieść wprost do sprawy. Podkreślił natomiast trudną sytuację operatorów płatności mobilnych, którzy mają ze sprzedaży bardzo niskie marże, a muszą ponosić koszty obsługi karty czy Blika (z prowizją przewyższającą nieraz wysokość samej marży). Zwrócił też uwagę na skomplikowaną sytuację w stołecznej strefie płatnego postoju.

Przypomnę, że w Warszawie operator płatności przez wiele lat wybierany był w przetargach, które regularnie wygrywał SkyCash. Z czasem jego monopol został złagodzony przez dołączenie Mobiletu oraz Flowbird. Natomiast w zeszłym roku stołeczny ZDM zdecydował się zmienić model – w drodze przetargu wyłonił integratora i operatora systemu płatności mobilnych, którym została firma City Parking Group. Podmiotowi temu powierzono m.in. zadanie zawierania umów z poszczególnymi dostawcami zainteresowanymi przyjmowaniem opłat. Jak zaznaczono, integrator ma obowiązek zawrzeć umowę z każdym dostawcą płatności mobilnych, który spełni określone warunki. W rezultacie lista operatorów się wydłużyła, a m.in. mPay od stycznia tego roku zaczął przyjmować płatności za postój w Warszawie , o czym mogliście przeczytać w tekście: Po 11 latach mPay wraca z płatnościami za parkowanie w Warszawie.

W swoim komentarzu fintech podaje jednak w wątpliwość realną otwartość systemu na wszystkich zainteresowanych, a także zasadność wyboru modelu, w którym integratorem różnych dostawców jest firma sama będąca jednym z nich (City Parking Group oferuje aplikację City Parking App). mPay zwraca również uwagę na to, że nie wszyscy jego konkurenci rzeczywiście spełniają określone przez miasto wymogi, co jednak nie przeszkadza integratorowi w utrzymywaniu z nimi umów.

Niestety wygląda na to, że mPay boryka się z poważnymi kłopotami. Wcześniej współpracę z fintechem zdecydowały się zakończyć również Konin, Wrocław czy Kraków. Operator mierzył się także z kłopotami w Częstochowie.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: MPAY

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies