Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
AKTUALIZACJA
Problemy mPay w Częstochowie. Nowa umowa na bilety tylko na miesiąc

Częstochowskie MPK i ZDM informowały o wypowiedzeniu współpracy mPayowi z dniem 1 sierpnia 2025 r., ostatecznie jednak zdecydowały się podpisać nowe umowy

W ostatnich dniach Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, organizator transportu publicznego w Częstochowie, oraz tamtejszy Miejski Zarząd Dróg poinformowały o rozwiązaniu umów z mPay z dniem 1 sierpnia 2025 r. Po publikacji niniejszego tekstu na stronach miejskich spółek (MPK – 31 lipca, a MZD – 1 sierpnia) pojawiły się jednak komunikaty, że współpraca zostanie utrzymana. Z tego względu treść artykułu została zaktualizowana.

Przeczytajcie także:  Na polskim rynku pojawiła się nowa sieć bankomatów

Zarówno MPK, jak i MZD w swoich pierwotnych komunikatach tłumaczyły zakończenie współpracy niedotrzymaniem przez mPay zapisów umów, w tym przeterminowanymi płatnościami należnymi miejskim spółkom. 

– Mając na uwadze wywiązanie się przez kontrahenta ze znacznej części zaległych zobowiązań po ukazaniu się poprzedniego komunikatu w tej sprawie i wychodząc naprzeciw komfortowi naszych pasażerów, ograniczając potencjalne trudności w realizacji zakupów, szczególnie dla korzystających z mobilnych biletów okresowych – zarząd MPK postanowił z dniem 1 sierpnia podpisać nową umowę z operatorem aplikacji mPay, co umożliwi dalsze korzystanie z tej bezgotówkowej platformy sprzedażowej w przejazdach środkami MPK w Częstochowie – czytam w nowej informacji organizatora transportu publicznego w Częstochowie. – Ze względu na problemy, które pojawiały się w trakcie realizacji wcześniejszych ustaleń, nowa umowa zostanie zawarta na okres 1 miesiąca z możliwością przedłużenia, jeśli firma mPay S. A. terminowo będzie wywiązywać się ze zobowiązań wynikających z zapisów umowy – wskazano.

Również ZDM w komunikacie z 1 sierpnia poinformował, iż w efekcie uregulowania przez operatora aplikacji mPay całości wierzytelności względem miasta, podjęto decyzję o kontynuowaniu współpracy ze wspomnianym podmiotem. Zastrzeżono jednak, że w przypadku pojawienia się kolejnych problemów z wywiązywaniem się z zapisów umowy, kontrahent musi liczyć się z możliwością zawieszenia lub zakończenia rzeczonej współpracy. 

Przeczytajcie także:  Numery znikną z kart. Najpierw z mastercardów

Parkujący w częstochowskiej strefie mogą opłacać postój w parkomatach gotówką, kartą i Blikiem, a także za pomocą szeregu aplikacji. Oprócz utrzymanej jednak współpracy z mPay nadal obowiązują umowy ZDM z operatorami AnyPark, CityParkApp, ePark, Flowbird, Mobilet oraz SkyCash.

Z kolei jeżdżący częstochowskimi autobusami i tramwajami, oprócz tradycyjnych biletów, mogą kupować także te mobilne w apkach Mobilet, SkyCash, Zbiletem oraz – po ponownym zawarciu umowy – mPay. 

Częstochowa jest kolejnym miastem, w którym mPay wpadło w turbulencje. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że na wypowiedzienie fintechowi umowy zdecydował się także krakowski Zarząd Dróg Miejskich i od 8 lipca również w stolicy Małopolski nie można parkować z apką tego operatora. Z pewnością nie jest to łatwy okres dla fintechu mPay, który przechodzi – jak się wydaje – spore zmiany organizacyjne. Przypomnę, że niedawno podmiot pozyskał nowego inwestora – Techstreet Capital. Czas pokaże, czy pod jego skrzydłami firmie uda się wyjść z kłopotów i na nowo rozwinąć, czy jednak będziemy obserwować jego zmierzch.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies