Zgodnie z komunikatem wrocławskiego ZDiUM od 11 września nie będzie można płacić za postój za pomocą apki mPay
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu opublikował komunikat, w którym informuje, że od 11 września 2025 r. nie będzie można opłacać postoju w Strefie Płatnego Parkowania (SPP) i Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania (ŚSPP) za pomocą aplikacji mPay. Jak podano, firma KBU, która jest operatorem wrocławskiej strefy, rozwiązuje umowę z mPay jako swoim podwykonawcą. Zwolennicy mobilnych płatności będą mieli natomiast nadal do dyspozycji aplikacje AnyPark oraz SkyCash.
Ostatnim dniem, w którym będzie można skorzystać z mPay do opłacenia parkowania, ma być 10 września. Użytkownicy, którzy mają zgromadzone środki w portmonetce aplikacji, po tym dniu nie wydadzą ich już na opłaty parkingowe we Wrocławiu.
Odpowiadające za obsługę strefy KBU jako przyczyny rozwiązania umowy z mPay wskazuje opóźnienia w przekazywaniu płatności należnych z tytułu opłat za parkowanie, brak regulowania zobowiązań finansowych pomimo wcześniejszych wezwań i uporczywe działanie w sposób niezgodny z warunkami zawartej umowy.
Z podobnymi kłopotami mPay musiało się zmierzyć także w Krakowie i Częstochowie. Przy czym w tym drugim mieście ostatecznie operator porozumiał się z częstochowskim Miejskim Zarządem Dróg i nadal przyjmuje na jego rzecz opłaty za postój. Niewykluczone, że i w przypadku Wrocławia ostatecznie podmioty dojdą do porozumienia. Jak bowiem wynika z informacji uzyskanych od mPay, trwają negocjacje w tej sprawie.