Nowa funkcja została udostępniona zarówno nowym, jak i dotychczasowym użytkownikom softposa
eService poinformował o poszerzeniu zestawu metod realizowania płatności na terminalu aplikacyjnym eService tom. Do wcześniej oferowanych sposobów dołączyły kody Blik. Nowa funkcja została udostępniona bez dodatkowych opłat zarówno nowym, jak i dotychczasowym użytkownikom aplikacji.
eService tom to tzw. softpos, czyli aplikacja, którą przedsiębiorca może zainstalować na swoim smartfonie lub tablecie, by za jego pomocą przyjmować płatności od klientów. Rozwiązanie działa zarówno na telefonach z systemem Android, jak i iOS, pod warunkiem że są wyposażone w moduł NFC. Pozwala obsługiwać transakcje bez limitu kwotowego – kartami Visa i Mastercard, a także płatności portfelami cyfrowymi jak Google Pay czy Apple Pay oraz Blikiem zbliżeniowym. Do tego repertuaru metod teraz dołączyły jeszcze kody Blik. O tym, którzy konkurenci eService, udostępnili już tę formę płatności na oferowanych przez siebie terminalach, mogliście przeczytać w tekście: Softposy na polskim rynku. Obsługiwane metody płatności, waluty, podstawowe funkcje, certyfikaty bezpieczeństwa.
Aby zapłacić kodem Blik na terminalu (zarówno tradycyjnym, jak i aplikacyjnym), kupujący generuje 6-cyfrowy kod w swojej aplikacji bankowej (tak jak przy płatnościach w e-commerce) i podaje go sprzedawcy, który wpisuje cyfry na terminalu. Następnie klient zatwierdza płatność w swojej bankowości mobilnej. Mogłoby się wydawać, że w warunkach transakcji stacjonarnych jest to opcja mniej wygodna niż płacenie Blikiem zbliżeniowo, ale trzeba pamiętać, że nie wszystkie banki Blika zbliżeniowego oferują, nie wszyscy klienci mają też telefony z modułem NFC. W efekcie nadal niemałe grono użytkowników wykorzystuje kody Blik podczas płatności w tradycyjnych sklepach, o czym świadczą chociażby przedstawione dziś statystyki Blika z tzw. czarnego weekendu. Okazuje się, że w tym okresie klienci zrealizowali aż 3,8 mln transakcji kodami.