Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
W tzw. Black Weekend klienci wydali na zakupy Blikiem prawie 5 mld zł

Tylko w piątek 28 listopada Blika użyto blisko 8 mln razy, wydając w ten sposób ok. 1,5 mld zł

Biuro prasowe spółki zarządzającej Blikiem pochwaliło się statystykami transakcyjnymi, odnotowanymi w miniony weekend, zwany czarnym weekendem. W cztery dni, od piątku 28 listopada do poniedziałku 1 grudnia, klienci skorzystali z Blika ok. 30 mln razy, wydając za jego pomocą 5 mld zł.

Przeczytajcie także: Liczba mobilnych transakcji zbliżeniowych przekroczyła 600 mln w kwartale

Tylko w piątek Blikiem płacono 8 mln razy na łączną kwotę 1,5 mld zł – o 17 proc. więcej niż przed rokiem. Ale dniem, w którym transakcji było najwięcej, okazał się poniedziałek. Zrealizowano wówczas 8,6 mln transakcji.

Największą część operacji zrealizowanych w czarny weekend Blikiem tradycyjnie stanowiły płatności w e-commerce – było ich 20,9 mln o wartości 3,7 mld zł. W sam poniedziałek 1 grudnia 2025 r. liczba takich płatności sięgnęła niemal 5,9 mln.

Co ciekawe, Blik odnotował również wzrost liczby i wartości transakcji w sklepach stacjonarnych. W omawianym okresie było ich 7,3 mln, a z tego aż 3,8 mln zrealizowano za pomocą kodów, co oznacza, że klienci wciąż korzystają z tego rozwiązania, mimo dostępnych płatności zbliżeniowych Blik. W tym roku wartość zakupów w terminalach wyniosła bez mała 500 mln zł, czyli o 24 proc. więcej niż przed rokiem.

Przeczytajcie także: Weto ustawy o kryptoaktywach. Dlaczego to zła wiadomość?

Podobnie jak w ubiegłym roku najwięcej transakcji w sklepach stacjonarnych odnotowano w Warszawie (ponad 400 tys. operacji), w Krakowie (prawie 160 tys.) i we Wrocławiu (ponad 155 tys.). Tuż za nimi uplasował się Poznań, który kolejny raz wyprzedził Łódź, w obu tych miastach zrealizowano ponad 125 tysięcy płatności.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies