Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Allianz pozywa Revoluta i żąda 10,4 mln funtów. Fintech miał naruszyć warunki umowy, przenosząc klientów do nowego partnera

Obecnie dostawcą ochrony w ramach ubezpieczeń podróżnych dla użytkowników planów Plus, Metal i Ultra jest Cowen Insurance, a administratorem polis insurtech Cover Genius

Jak podaje serwis Law360, Allianz złożył pozew przeciwko Revolutowi na kwotę 10,4 mln funtów. Miałaby to być rekompensata za wycofanie się fintechu z umowy, na mocy której Allianz miał zapewniać klientom Revoluta ubezpieczenia podróżne.

Przeczytajcie także: Cover Genius ubezpieczy klientów Klarny

W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że w styczniu 2022 r. firmy podpisały umowę, w ramach której spółka z grupy Allianz stała dostawcą ochrony ubezpieczeniowej zapewnianej użytkownikom planów Premium i Metal podczas ich podróży zagranicznych. Zadanie to Allianz przejął od irlandzkiego ubezpieczyciela White Horse. W kwietniu 2022 r. ubezpieczenia Allianza zostały wdrożone, ale – jak się okazuje – współpraca nie potrwała zbyt długo.

Zgodnie z obowiązującym od 3 października tego roku regulaminem planów płatnych, dostawcą ochrony ubezpieczeniowej w zakresie polis turystycznych jest obecnie Cowen Insurance, a administratorem polis Cover Genius. Dotyczy to użytkowników wszystkich planów płatnych, a więc Plus, Metal i Ultra. Cover Genius to insurtech specjalizujący się w embedded insurance – aranżujący partnerstwa między podmiotami nieubezpieczniowymi a dostawcami ochrony oraz dostarczający platformę XCover, służącą do zarządzania ubezpieczeniami.

Co ciekawe, już przy wprowadzaniu nowego planu Ultra, w czerwcu tego roku, Revolut zdecydował, że ubezpieczeniem grupy klientów korzystających z najwyższego planu zajmie się wspomniany wyżej duet (co zapisano w obecnie archiwalnej wersji regulaminu, obowiązującej od 16 czerwca 2023 r.). Jak się okazuje, niecałe cztery miesiące później pod ochronę Cowena i Cover Genius fintech przeniósł wszystkich płacących użytkowników swojej aplikacji.

Przeczytajcie także: Insurtech bolttech przejmuje Digital Care

Z takiego obrotu spraw nie jest zadowolony Allianz. Według informacji Law360, umowa między ubezpieczycielem a Revolutem miała zostać zawarta na 4 lata. Co prawda, przewidziano w niej możliwość wcześniejszego rozwiązania, z zachowaniem 6-miesięcznego okresu wypowiedzenia, ale zdaniem Allianza warunek ten ma zastosowanie przy kolejnych rocznicach zawarcia umowy (po roku, dwóch, trzech od rozpoczęcia współpracy). Tymczasem Revolut miał podobno w maju tego roku poinformować Allianza, że przenosi swoich klientów do innego ubezpieczyciela, a także że od czerwca przestanie raportować liczbę klientów objętych polisą (co było jego obowiązkiem, aby Allianz mógł wyliczyć należną od Revoluta składkę).

W rezultacie 7 listopada Allianz złożył pozew przeciwko Revolutowi do Wysokiego Sądu Anglii i Walii – podaje Law360. Ubezpieczyciel podnosi w nim, że Revolut naruszył umowę, kierując część swoich klientów do nowego ubezpieczyciela, a następnie całkowicie wycofując się z umowy. Oczekiwaną kwotę rekompensaty – 10,4 mln funtów – przedstawiono jako "najlepszy bieżący szacunek strat" ubezpieczyciela, obliczoną w odniesieniu do przewidywanej liczby klientów i liczby roszczeń.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies