Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ergo testuje wykorzystanie okularów VR do szkolenia agentów. Ćwiczą rozmowy z klientami w wirtualnej rzeczywistości

Ergo to międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy, do którego należy m.in. polska Ergo Hestia

Niemieckie Ergo testuje wykorzystanie okularów VR do szkolenia agentów. Po założeniu gogli Oculus Quest pracownik ubezpieczyciela przenosi się do wirtualnej rzeczywistości, gdzie może przećwiczyć rozmowy z różnymi typami klientów o różnych potrzebach ubezpieczeniowych.

Oprogramowanie VR jest połączone z platformą Parloa, specjalizującą się w tworzeniu voicebotów. Wirtualni klienci mówią ludzkim głosem, mają różny temperament i nastrój, odmiennie reagują na zachowanie i argumenty agenta, a także mają zróżnicowane problemy. Również otoczenie się zmienia – czasem rozmowa będzie się odbywać w biurze, innym razem przy kuchennym stole klienta.

Przeczytajcie także: Agent wypełni za Was formularz w internetowej porównywarce ubezpieczeń

Z tego względu – w ocenie Ergo – wirtualny trening może być nawet bardziej realistyczny niż typowe szkolenia sprzedażowe. Podczas tradycyjnych szkoleń agenci ćwiczą bowiem z trenerami, których repertuar zachowań jest bardziej ograniczony niż w przypadku awatarów. Sam trening odbywa się zaś zazwyczaj w większej grupie, co nie oddaje realiów, w których pośrednicy będą później doradzać prawdziwym klientom.

Prace nad projektem prowadzone są w Ergo Innovation Lab w Berlinie. Obecnie trwają testy rozwiązania, które ma być powszechniej stosowane już latem.

Ergo zaznacza, że narzędzie do treningu kompetencji miękkich przy sprzedaży to tylko jeden z możliwych sposobów wykorzystania technologii VR. Warto wspomnieć, że obecnie zebrania szefów działów w Ergo Digital Ventures, technologicznej spółce z grupy, też odbywają się w wirtualnej rzeczywistości. Menedżerowie spotykają się w cyfrowej sali konferencyjnej jako awatary z realistycznie animowanymi twarzami. Uczestnicy zebrania mogą pisać na tablicy umieszczonej w wirtualnym pokoju czy udostępnić prezentację z ekranu swojego laptopa. Awatar odwzorowuje ruchy głowy osoby noszącej okulary, a jej głos się zmienia w zależności od tego, w którą stronę jest zwrócona. Ten format spotkań również traktowany jest jako testowy.

Przeczytajcie także: Startuje OTOAgent, odpowiednik ZnanegoLekarza w ubezpieczeniach

W ramach ciekawostki warto dodać, że po wirtualną rzeczywistość sięgnął już też jeden z polskich ubezpieczycieli. Mowa o rozwiązaniu z obszaru prewencji, przygotowanym przez PZU Lab, spółkę z grupy PZU. Wykorzystuje ona okulary VR do szkolenia pracowników ubezpieczanych zakładów przemysłowych. Gogle pozwalają pracownikom przećwiczyć sytuację zagrożenia w praktyce, zobaczyć, jakie są skutki podejmowanych przez nich działań, i nauczyć się odpowiednio reagować w sytuacji awaryjnej.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies