Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ubezpieczenie roweru? Koniecznie z lokalizatorem GPS lub inteligentną kłódką. Startuje nowa platforma ubezpieczeniowa Ergo

Na platformie nexsurance.de sprzedawane będą ubezpieczenia w pakiecie np. z czujnikami IoT

Ergo uruchomiło platformę ubezpieczeniową, za pośrednictwem której zamierza sprzedawać ubezpieczenia powiązane z technologiami minimalizującymi ryzyko wystąpienia szkody. Na platformie nexsurance.de klient znajdzie zarówno polisy, jak i np. rozwiązania bazujące na internecie rzeczy, które mają pomóc zapobiegać nieprzyjemnym zdarzeniom.

Przeczytajcie także: Co powinno zawierać ubezpieczenie na hulajnogę?

Pierwszym produktem dostępnym na platformie Nexsurance jest ubezpieczenie roweru (zwykłego lub elektrycznego) na wypadek kradzieży. Sprzedawane jest w pakiecie z lokalizatorem GPS lub inteligentnym zapięciem rowerowym (komunikującym się z aplikacją). Klient może kupić polisę i sprzęt bezpośrednio na przygotowanej przez Ergo stronie. A decydując się na taki zestaw, dostaje 40 proc. zniżki na ubezpieczenie.

Ergo to grupa ubezpieczeniowa, działająca na wielu rynkach, w tym polskim – należy do niej sopocka Ergo Hestia. Nexsurance to nowa inicjatywa Ergo, skierowana do klientów z rynku niemieckiego. Serwis ten zastąpił funkcjonującą od 2018 r. platformę innosure.me, która również była dla firmy narzędziem do testowania nowych typów ubezpieczeń. Tyle że w ramach innosure.me bardziej eksperymentowano z zakresami ubezpieczeń – można tam było znaleźć np. ubezpieczenia weselne czy dla fanów gier komputerowych. A z kolei powiew świeżości na Nexsurance zapewnić ma postawienie na prewencyjny wymiar ubezpieczeń i zabezpieczeń, głównie w oparciu o IoT. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, takie działanie wpisuje się w ambicję Ergo, by przede wszystkim zarządzać ryzykiem, a nie tylko je ubezpieczać.

Przeczytajcie także: Posłuchajcie Bezgotówkowego podcastu

Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o podobnym pomyśle na styku ubezpieczeń i prewencji. Mowa o brytyjsko-polskim startupie Hiro. Oferuje on ubezpieczenia mieszkaniowe, których cena zależy m.in. od tego, czy w domu znajdują się urządzenia typu smart home. Przy zawieraniu umowy aplikacja sprawdza, czy do sieci wi-fi podłączone są sprzęty, za które może naliczyć zniżkę, np. wideodomofon czy termostat Google Nest. Klienci Hiro zyskują również dostęp do sklepu z rozwiązaniami technologicznymi pomagającymi zwiększyć poziom bezpieczeństwa w domu, które mogą kupować w promocyjnych cenach.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies