Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Porównywarki ubezpieczeń – w oczekiwaniu na sukces. Kolejne spotkanie z cyklu Cashless Insurtech Live

Kolejne spotkanie z cyklu Cashless Insurtech Live będzie poświęcone szansom i barierom w rozwoju porównywarek ubezpieczeń

Internetowe porównywarki ubezpieczeń wydają się wprost idealnym rozwiązaniem dla polskiego klienta. Łączą wygodę zdalnej obsługi, tak istotnej już nie tylko dla najmłodszego pokolenia, z zamiłowaniem do oszczędności, która jest możliwa ze względu na porównywanie ofert i wybranie tej najkorzystniejszej. Na rynku jest już sporo podmiotów tego typu, a część z nich cieszy się całkiem niezłą rozpoznawalnością wśród klientów. A jeśli do tego spojrzymy, na takie rynki jak brytyjski czy węgierski, gdzie porównywanie i kupowanie polis przez internet jest bardzo popularne, to pozostanie już tylko wieszczyć porównywarkom rychły sukces.

Przeczytajcie także: Polisy od Beesafe w ofercie Rankomatu

Tyle że tego typu platformy są już obecne na rynku od dłuższego czasu, a sukces wciąż nie nadchodzi. Nadal nie udaje się przełamać dominacji agenta w sprzedaży ubezpieczeń. A jego pozycja jest na tyle silna, że kolejne serwisy zaczynają się pozycjonować jako połączenie porównywarki z agentem. Jednocześnie inwestują w różne formy wsparcia klienta przy zakupie – np. rozwijając call center czy dając możliwość czatu z konsultantem, co oczywiście podnosi koszty działania. Okazuje się jednak, że bez tego trudno zapewnić sobie odpowiednio wysoką konwersję. Polacy bowiem chętnie w internecie porównują ceny i sprawdzają, jakiej oferty mogą się od ubezpieczycieli spodziewać, ale ostatecznie umowę idą zawrzeć do agenta, ceniąc sobie pomoc specjalisty.

Porównywarki szukają dla siebie miejsca na rynku i pomysłu na dalsze funkcjonowanie. W ostatnim czasie jedna z nich zmieniła właściciela – Punkta, znana wcześniej jako mfind, trafiła pod skrzydła ubezpieczeniowej grupy BIK. Inna – KioskPolis.pl – nawiązała współpracę z OLX-em, dzięki czemu użytkownicy mogą na stronie ubezpieczenia.olx.pl/samochody poznać i porównać oferty ubezpieczycieli, a także kupić polisę komunikacyjną, nie opuszczając serwisu. Mówi się też, że porównywarka miałaby ochotę na nawiązanie współpracy z bankami i wdrożenie swojego rozwiązania w ich aplikacjach mobilnych.

Jeszcze inne plany ma Ocenapolis.pl – pod koniec zeszłego roku weszła w partnerstwo z pośrednikiem finansowym UnilinkCash, którego agenci mogą teraz oferować ubezpieczenia dostarczane za pośrednictwem porównywarki. Firma planuje również udoskonalać swój serwis internetowy, w którym mają się pojawić takie udogodnienia dla użytkowników jak np. skaner kodu Aztec w dowodzie rejestracyjnym czy usługi bezpłatnego odraczania płatności.

Przeczytajcie także: Grupa Neuca przejmuje TU Zdrowie

A z kolei Porówneo postanowiło wesprzeć swoich klientów, uruchamiając Centrum Pomocy. W razie kolizji lub awarii mogą zadzwonić pod wskazany numer i dowiedzieć się, jaka pomoc przysługuje im w ramach posiadanego ubezpieczenia, jak wezwać assistance i jak zgłosić szkodę.

Jakie są perspektywy rynku porównywarek w Polsce? Jak zmienił się on w ostatnich latach? Czy zainteresowanie takimi usługami jest na tyle duże, że oczekiwania i ambicje funkcjonujących platform mogą zostać zaspokojone? W którą stronę porównywarki muszą pójść, by osiągnąć bardziej spektakularne wzrosty? Czy szansą są partnerstwa porównywarek z podmiotami różnego typu, o których ostatnio coraz więcej się słyszy? Jak radzić sobie z efektem ROPO (klient szuka produktu w internecie, a kupuje w punkcie stacjonarnym)? Jak upraszczać formularze, jak zdobywać wiarygodne dane, by cena nie zmieniała się przy finalizacji zakupu? Gdzie są bariery, a gdzie szanse dla porównywarek od dawna obecnych i tych świeżych na rynku?

Odpowiedzi na te pytania poszukam wspólnie z zaproszonymi gośćmi podczas drugiego spotkania z cyklu Cashless Insurtech Live. Program będzie można oglądać na żywo na stronie cashless.pl oraz w mediach społecznościowych już 25 lutego. Zapraszam.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies