Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klienci banków przechodzą na mobile. W III kw. za pomocą urządzeń przenośnych zlecili prawie 300 mln transakcji

W ciągu kwartału liczba takich operacji wzrosła o ok. 38 mln

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w III kw. 2020 r. klienci 11 spośród największych banków na polskim rynku za pomocą urządzeń mobilnych zlecili prawie 296 mln przelewów i innych transakcji finansowych. To wzrost w porównaniu z II kw. bieżącego roku o ok. 38 mln i o prawie 106 mln w porównaniu z III kw. 2019 r.

Przeczytajcie także: Pekao wprowadza otwartą bankowość

Jak wspomniałem, dane zebrane przez cashless.pl obejmują 11 banków. W tabeli brakuje informacji z takich instytucji jak Getin, Citi Handlowy czy banki spółdzielcze, które nie zdecydowały się upublicznić informacji na ten temat ze swoich systemów. W rzeczywistości więc transakcji finansowych zlecanych przez smartfony musi być jeszcze więcej, niż wskazują na to dane cashless.pl. Niemniej porównanie z poprzednimi okresami wskazywać może na to, jak szybko rośnie aktywność klientów w korzystaniu z bankowości mobilnej.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja dla klientów mBanku

Bankiem, którego klienci zlecają najwięcej przelewów przez urządzenia mobilne, jest PKO BP. W okresie lipiec – wrzesień wykonali ich ponad 80 mln. Na drugiej pozycji w tym zestawieniu uplasował się ING. Jego klienci wykonali w III kw. bieżącego roku ponad 46 mln mobilnych transakcji finansowych. Na kolejnych miejscach znalazły się Pekao, mBank i Santander. Szczegółowe dane w tabeli poniżej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies