Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Trudny start Apple Pay w Australii

Tamtejsze banki nie palą się do współpracy z amerykańskim gigantem

Od ponad miesiąca australijscy użytkownicy iPhone'ów mogą korzystać z płatności Apple Pay. Niestety tylko wtedy, gdy posiadają karty American Express, które firma ta wydaje na tamtejszym rynku bez pośrednictwa banków. Te bowiem nie specjalnie kwapią się do współpracy z firmą z Cupertino, choć rozmowy na ten temat podobno nadal trwają.

Przeczytajcie także: Płatności HCE w BZ WBK. Czy to już sukces?

Jak podał w internetowym serwisie Sydney Morning Herald, powołując się na informacje agencji Reuters, negocjacje nie są łatwe, a Apple wcale nie ma w nich silnej pozycji. Tymczasem bez porozumienia z bankami, które wydają ponad 80 proc. kart na australijskim rynku, system płatności mobilnych Apple Pay nie ma szans na odegranie tam ważniejszej roli.

Cytowani przez serwis anonimowi przedstawiciele czterech największych banków na kontynencie nie dają na razie szans na porozumienie. Twierdzą, że Australia to zupełnie inny świat niż wydaje się to firmie Apple. – Luka, którą chce wypełnić, u nas nie istnieje – mówią. Instytucje takie jak ANZ, National Australia Bank, Commonwealth Bank i Westpac zainwestowały masę czasu i pieniędzy, by wypromować płatności zbliżeniowe. Nie chcą więc, by teraz firma Apple, która wykorzystuje przy płatnościach mobilnych technologię bezstykową, zjadła tort, które one upiekły.

Przeczytajcie także: LG rozpoczął prace nad LG Pay

Władze Apple na razie nie komentują szerzej sprawy. Podkreśliły jedynie, że na innych rynkach takich jak amerykański czy brytyjski też były problemy, a jednak udało się je rozwiązać. Eksperci przewidują, że w najbliższym czasie Apple Pay zadebiutuje także na rynku chińskim.

Apple Pay oferuje płatności mobilne klientom posiadającym iPhone'y oraz Apple Watch'e. Szacuje się, że ci pierwsi stanowią w Australii 37 proc. użytkowników smartfonów ogółem. Działania banków australijskich mogą rzutować również na plany rozwoju konkurencyjnych aplikacji płatniczych takich jak Android Pay i Samsung Pay.

Źródło: TSMH

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies