Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Square reaguje na brak gniazda słuchawkowego w iPhonach. Wprowadza mPOS-a z BLE

Nowe rozwiązanie od prekursora mobilnych terminali jest dostępne w Australii

Australijski rynek jest pierwszym, na którym Square wprowadza swoje nowe urządzenie. Charakteryzuje się możliwością przyjmowania płatności wykonywanych tradycyjnymi kartami stykowo lub zbliżeniowo, a także przy użyciu systemów mobilnych takich jak Apple Pay czy Android Pay. W odróżnieniu od wcześniej oferowanego mPOS-a, który ze smartfonem łączył się dzięki gniazdu słuchawkowemu, nowe urządzenie komunikuje się za pośrednictwem Bluetooth, a konkretnie BLE (Bluetooth Low Energy).

Wprowadzenie BLE do terminalu to dobre posunięcie w świetle decyzji firmy Apple, która pozbawiła najnowszą wersję iPhone’a złącza słuchawkowego.

Przeczytajcie także: Zapaść na rynku kart kredytowych pogłębia się

Square uważany jest za prekursora mPOS-a, czyli urządzenia, które po połączeniu ze smartfonem staje się terminalem płatniczym. Gdy kilka lat temu wprowadzał na rynek swój pierwszy produkt, była to niewielka i tania nakładka podłączana przez gniazdo słuchawkowe do telefonu i pozwalająca na akceptację płatności kartami z paskiem magnetycznym. Urządzenie odniosło wielki sukces w Stanach Zjednoczonych, gdzie jeszcze dziś do większości transakcji używa się paska. Jednak na wielu rynkach już od dawna przeważają karty z mikroprocesorem, więc rozwiązanie od Square nie miało szans przyjąć się tak dobrze jak w USA.

Przeczytajcie także: W internecie kartami płacicie coraz częściej

W Polsce mPOS-y od początku miały mocno pod górkę, bo musiały umożliwiać przyjmowanie płatności kartami z chipem. A takie urządzenie jest drogie, właściwie niewiele tańsze niż zwykły terminal w wersji przenośnej. Małe i średnie firmy, główny target dostawców mPOS-ów, wolą więc w większości korzystać ze zwykłego POS-a, który nad mPOS-em ma wiele przewag jak np. drukarkę do papierowych potwierdzeń.

Źródło: ZDNet

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies