Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Apple Pay po raz pierwszy wygrywa ze Starbucksem w płatnościach mobilnych. Najnowsze dane z rynku amerykańskiego

Rywalizujące z Apple Pay rozwiązania Google Pay i Samsung Pay pozostają w USA mocno w tyle

Według danych firmy eMarketer aplikacja Apple Pay wyprzedziła apkę Starbucksa jako najpopularniejsza (biorąc pod uwagę liczbę użytkowników) używana do mobilnych płatności w USA. Wspomniana firma analityczna oszacowała, że na koniec tego roku Apple Pay znajdzie się w smartfonach 30,3 mln amerykańskich użytkowników. Starbucks ze swoją kartą i aplikacją osiągnie 25,2 mln użytkowników.

Przeczytajcie także: Komisja Europejska rozważa postępowanie w sprawie Apple Pay

Jeszcze w ubiegłym roku (i w latach poprzednich) przewaga Starbucka była wyraźna choć topniejąca. W 2018 r. z apki sieci kawiarni korzystało 21 mln użytkowników płacących telefonem, a Apple odnotowało 19,9 mln takich klientów. W opinii ekspertów, do płatności mobilnych w Starbucksie zachęca głównie program lojalnościowy, dzięki któremu punktami można płacić za kolejne zakupy.

Jednak Starbucks przegrał z powodu naturalnego ograniczenia działania jego rozwiązania jedynie do własnych placówek. Analityk eMarketer Yory Wurmse podkresla, że Apple Pay skorzystał na rozpowszechnieniu w USA nowych terminali POS, które mają zainstalowane systemy NFC (zbliżeniowe). Jego zdaniem ten sam trend powinien również pomóc Google Pay i Samsung Pay, ale nadal te aplikacje będą między sobą rywalizować o amerykański rynek urządzeń z Androidem. Google Pay i Samsung Pay mają mieć w USA odpowiednio – 12,1 mln i 10,8 mln użytkowników – na koniec 2019 r.

Przeczytajcie także: Japoński Starbucks wprowadził długopis płatniczy

Z Apple Pay korzysta 47,3 proc. Amerykanów płacących mobilnie, z aplikacji Starbucksa 39,4 proc. Firma nie podaje, ilu z nich ma obie te aplikacje. Według szacunków eMarketer transakcje w ramach płatności mobilnych zbliżą się w USA w tym roku do łącznej kwoty 100 mld dolarów. Średnio użytkownik wyda w ten sposób 1545 dolarów rocznie, co stanowi wzrost o ponad 24 proc. w porównaniu z 2018 r.

Źródło: finextra.com, finance.yahoo.com

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies