Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Samsung pyta użytkowników z Polski, czy są zainteresowani płatnościami Samsung Pay. Rzecznik firmy tłumaczy, co to oznacza

Koreański producent sonduje rynek pod kątem wdrożenia w Polsce m.in. płatności Samsung Pay

Kilka tygodni temu wybranych użytkowników swoich urządzeń mobilnych w Polsce Samsung zapytał, czy i w jaki sposób korzystają lub chcieliby korzystać z płatności mobilnych. Wśród systemów wymienionych w rozesłanej ankiecie znalazły się także płatności Samsung Pay, a w szczególności te dostępne za pośrednictwem smartwatchy koreańskiego producenta.

Przeczytajcie także: Koreańczycy szukają w Polsce człowieka od Samsung Pay

O to, co to oznacza dla przyszłości usługi Samsung Pay w Polsce, spytałem rzecznika firmy Olafa Krynickiego. Ten stwierdził, że na razie z faktu przeprowadzenia przez Samsunga ankiety nie należy wyciągać zbyt pochopnych wniosków. – Potwierdzam, że firma ankietę rozesłała do klientów. Chcieliśmy poznać ich opinię na temat różnych rozwiązań w obszarze płatności mobilnych. Jednak żadne decyzje odnośnie do wdrożenia w Polsce nie zapadły – powiedział przedstawiciel Samsunga.

Przypomnę, że w ostatnim czasie to już druga informacja mogąca sugerować, że koreański koncern rozważa wdrożenie płatności Samsung Pay na polskim rynku. Pod koniec czerwca bieżącego roku w jednym z serwisów z ogłoszeniami o pracę pojawił się anons, za pomocą którego Koreańczycy szukali w Polsce osoby odpowiedzialnej za rozwój Samsung Pay. Wówczas Olaf Krynicki powiedział serwisowi Cashless, że ma to związek z ekspansją usługi na innych rynkach.

Przeczytajcie także: Revolut ma dużą umowę z Visą

Samsung Pay to zbliżeniowe płatności mobilne podobne do Apple Pay czy Google Pay, dostępne dla użytkowników telefonów i smartwatchy Samsung. Swego czasu mówiło się, że wdrożenie tego rozwiązania w Polsce jest bardzo bliskie. Koreańskiego producenta wyprzedził wtedy Google, który wprowadził na polski rynek Android Pay (obecnie Google Pay). Debiut Samsung Pay w Polsce odłożono więc na bliżej nieokreśloną przyszłość, ale jak podkreśla dziś Olaf Krynicki, producent nigdy nie twierdził, że nie udostępni tu swoich płatności mobilnych.

Tymczasem brak Samsung Pay staje się uciążliwy dla niektórych klientów Samsunga, szczególnie tych korzystających z inteligentnych zegarków tej marki. O ile bowiem mogą płacić smartfonami korzystając z Google Pay, o tyle najnowsze smartwatche Samsunga tej aplikacji nie obsługują. Androida zastąpiono bowiem na nich innym systemem operacyjnym. Być może więc do decyzji o wdrożeniu w Polsce Samsung Pay jest bliżej, niż wynika to z oficjalnej wypowiedzi rzecznika prasowego.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies