
Informacje o tym, jak może się zmienić bankowość mobilna Pocztowego, znalazły się w ogłoszonej dzisiaj nowej strategii tego banku
W rozesłanym komunikacie prasowym Bank Pocztowy poinformował o przyjęciu nowej strategii tej instytucji na lata 2026-2029, pt. "Bank blisko Ciebie – załatwisz to na poczcie". Z szeregu zawartych tam informacji mnie najbardziej zainteresowała ta, dotycząca zmian, jakie w wyniku realizacji strategii objąć mogą bankowość mobilną Pocztowego.
– Strategia zakłada konsekwentną modernizację infrastruktury IT, inwestycje w rozwiązania chmurowe, AI, nowoczesną analitykę danych oraz łączenie usług bankowych z produktami pocztowymi, w tym umożliwienie klientom prostego korzystania z nich przez aplikację mobilną – napisano w komunikacie prasowym. Co to oznacza w praktyce?
Bartosz Trzciński, rzecznik prasowy Banku Pocztowego powiedział serwisowi cashless.pl, że instytucja zamierza zintegrować usługi poczty i banku w jednej aplikacji. W rezultacie klienci nie będą zależni od godzin pracy i dostępności placówki pocztowej. – Zarządzanie przesyłkami stanie się prostsze, a klienci będą na bieżąco informowani o statusie zamówienia – wyjaśnia rzecznik banku.
Dodał, że Pocztowy rozważa jeszcze, czy nie pójść w ślady innych pocztowych operatorów europejskich, którzy mają swoje banki, a ich aplikacje zostały rozbudowane także o usługi niefinansowe. – Instytucje te mają m. in. poza takimi standardami jak sprzedaż biletów komunikacji miejskiej, także takie elementy jak sprzedaż energii, usługi telekomunikacyjne, dostawy gazet, itp. Analizujemy to wszystko i będziemy decydować jak wiele usług znajdzie się w naszej aplikacji – powiedział Bartosz Trzciński.
Z komunikatu prasowego na temat nowej strategii Pocztowego wynika także, że bank zamierza przeprowadzić transformację sieci swoich oddziałów. – Sieć naziemna, w której realizowana będzie sprzedaż produktów Banku Pocztowego, ma być sprofesjonalizowana i liczyć będzie 4700 placówek. Wyodrębnione z nich zostanie 900 eksperckich Stref Usług Finansowych, które przejmą dotychczasowe funkcje sprzedażowe 131 placówek Banku Pocztowego – głosi dzisiejszy komunikat.
A jeśli chodzi o strategię Banku Pocztowego, to zapisano w niej wzrost liczby klientów do ponad 1 mln, ponad dwukrotny wzrost aktywów do 28 mld zł, poziom zwrotu z kapitału (ROE netto) powyżej 15 proc. oraz niższy niż 5 proc. udział złych kredytów w portfelu banku. Nowa strategia ma zapewnić dynamiczny rozwój instytucji i stać się kluczowym filarem transformacji usług finansowych Poczty Polskiej.