Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
GPW uruchamia program crowdfundingowy. Chce współpracować z instytucjami, które pozyskują tak finansowanie dla firm

Pierwszy partner już podpisał umowę z giełdą w tym zakresie

Zarząd warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych poinformował o uruchomieniu programu, mającego na celu rozwój crowdfoundingu i crowdinvestingu (inwestowanie społecznościowe). Jest przeznaczony dla krajowych i zagranicznych domów maklerskich, które oferują usługi w zakresie finansowania i inwestowania społecznościowego. Przystępując do programu otrzymają one tytuł Partnera Crowdfundigowego GPW.

Przeczytajcie także: Platformy crowdfundingowe mają problem

Crowdfunding udziałowy to coraz popularniejszy sposób finansowania startupów. Polega na organizowaniu internetowych zbiórek pieniędzy na określone cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, potem także czasem oferowaniu w zamian części zysków lub powstałego produktu.

– W strategii "GPW 2020" uwzględniliśmy uruchomienie projektów biznesowych, które wspierają spółki, szczególnie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, w ich dalszym rozwoju – tak tłumaczy powstanie tej nowej inicjatywy na warszawskim parkiecie, cytowana w komunikacie prasowym, Izabela Olszewska z zarządu GPW. Jako pierwszy do programu przystąpił Dom Maklerski INC, który jest właścicielem serwisu Crowdconnect.pl – platformy ofert publicznych bazującej na idei crowdinvestingu. Każda firma, która chce się znaleźć w tym programie, powinna złożyć wniosek do GPW.

Przeczytajcie także: Oto Mapa Polskiego Fintechu 2019

Nieco zamieszania, kontrowersji i pytań o legalność działania wywołało wiosną stanowisko KNF. W praktyce oznaczało, że platformy crowdfundingowe powinny były najpóźniej w maju wystąpić do Komisji Nadzoru Finansowego o licencję maklerską. Jeżeli tego nie zrobiły, mogą nadal działać, ale pod warunkiem, że funkcjonują jako "słupy ogłoszeniowe" i nie zachęcają aktywnie inwestorów do wykładania pieniędzy na startupowe przedsięwzięcia. Na swojej stronie internetowej powinny prezentować wyłącznie ogólne informacje o zbiórce i firmie, pozyskującej w ten sposób pieniądze.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies