Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
InPost zapowiada rozwój sieci lodówkomatów. Liczy na wzrost zakupów żywności przez internet

Motorem napędowym do wzrostu tego segmentu e-commerce mają być niehandlowe niedziele

Firma InPost zapowiada, że nowe maszyny, które nazywa lodówkomatami, mogą być już niedługo dostępne w całej Polsce. W opinii firmy rozwój sieci tego typu urządzeń może napędzać zmiana nawyków konsumenckich, wynikająca m.in. z obowiązującego zakazu handlu w niedziele.

Przeczytajcie także: Poczta Polska uruchomiła swoje pierwsze automaty paczkowe

Według przedstawionych przez firmę badań Kantar TNS 40 proc. Polaków kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w paczkomatach. Głównym powodem, który motywuje do tej formy zakupów żywności jest wygoda rozumiana jako dostępność usługi całą dobę (taką zaletę wskazało 75 proc. pytanych) oraz brak konieczności jechania do stacjonarnego sklepu (to docenia 72 proc. kupujących online).

Cytowany w komunikacie prasowym prezes InPostu Rafał Brzoska, podkreśla, że jego firma ma opracowany i przetestowany system uzupełnienia maszyn o funkcję odbioru żywności, napojów czy mrożonek i technicznie jest na to gotowa. Jego zdaniem kluczowy jest teraz szybki rozwój oferty e-sklepów w zakresie produktów spożywczych bo skala tego segmentu handlu online jest zbyt mała.

Przeczytajcie także: BankoPaczkomaty już oficjalnie dostępne

Według raportu Gemiusa "E-commerce w Polsce w 2019 roku" 52 proc. kupujących w internecie deklaruje paczkomaty jako najczęściej wybieraną formę dostawy produktów. Firma ma obecnie w Polsce 4,8 tys. urządzeń. Przypomnę, że lodówkowe paczkomaty w charakterystycznym zielonym kolorze ustawia już od kilku lat na polskich ulicach firma Coolomat. Jej sieć to ok. 30 maszyn działających w Warszawie.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies