Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie widać szału internetowych zakupów w "niehandlowe" niedziele. Zamknięcie sklepów niewiele zwiększyło sprzedaż w sieci

Według analizy firmy Planet Plus liczba transakcji internetowych w niedziele z zakazem handlu wzrosła jedynie o 14 proc.

Eksperci programu lojalnościowego Planet Plus przeanalizowali ponad 502 tys. transakcji dokonanych na tej platformie w okresie od 1 marca do 31 grudnia 2018 r. Przypomnę, że częściowy zakaz handlu w niedziele obowiązuje już prawie 12 miesięcy - od 1 marca ubiegłego roku. Z analizy wynika, że generalnie w niedziele Polacy odpoczywają od zakupów internetowych, a pobuszować po sklepach w sieci wolą w poniedziałek.
Przeczytajcie także: Co trzeci internauta porzuca swój koszyk z e-zakupami
Według analizy we wspomnianych 10 miesiącach ubiegłego roku liczba transakcji w sklepach internetowych w niedziele z zakazem handlu była średnio tylko o 14 proc. większa niż w te niedziele, kiedy otwarte były tradycyjne sklepy i centra handlowe. Podobnie szału zakupów nie widać, jeśli spojrzeć na niedzielny e-handel pod kątem wydatków. Wartość transakcji dokonanych przez Polaków we wszystkie niedziele stanowiła bowiem niespełna 12 proc. łącznej kwoty wydanej w e-commerce w okresie od 1 marca do 31 grudnia 2018 r. Połowa z tego przypada na niedziele niehandlowe.
Okazuje się, że chętniej niż w niedzielę, Polacy kupowali w poniedziałek, który był najbardziej popularnym dniem sprawunków w sklepach internetowych. W tym dniu liczba transakcji stanowiła średnio ponad 18 proc. przeprowadzanych w całym tygodniu, a ich wartość ponad 17 proc. Internauci odwiedzają też często sklepy w sieci w trakcie pracy, bowiem godzinami szczytu internetowych zakupów okazał się czas między 9.00 a 11.00 w dni powszednie.

Przeczytajcie także: 4 na 10 polskich internautów kupuje prezenty za pomocą smartfona
Warto też zauważyć, że według najnowszej lutowej edycji badania firmy Maison&Partners, która cyklicznie pyta Polaków o to, co sądzą o zakazie niedzielnego handlu, przybyło przeciwników tego pomysłu. Od poprzedniego badania w listopadzie ich odsetek wzrósł z 46 proc. do 51 proc. Prawdopodobnie przyczyniło się do tego ustawowe zaostrzenie przepisów po 1 stycznia br i możliwość otwarcia sklepów tylko w jedną niedzielę w miesiącu, a nie w dwie jak w poprzednim roku.
KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies