Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
To ważne dla właścicieli sklepów internetowych. Od września przyszłego roku duże zmiany w płatnościach

Według badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercarda 75 proc. europejskich sprzedawców nie wie o nowych standardach w płatnościach internetowych, które zaczną obowiązywać za kilka miesięcy

We wrześniu 2019 roku zacznie obowiązywać część przepisów unijnej dyrektywy PSD II. Nakładają one obowiązek stosowania w środowisku e-commerce tzw. silnego uwierzytelnienia kupującego. Polega ono na zastosowaniu przynajmniej dwóch elementów pozwalających na zweryfikowanie tożsamości klienta. Może to być np. hasło, hasło jednorazowe z SMS-a czy biometria.

Przeczytajcie także: Mastercard zainwestuje w operatora Blika

Tymczasem jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercarda zaledwie 14 proc. spośród badanych europejskich e-sprzedawców stosuje jakąkolwiek metodę silnego uwierzytelnienia, a 51 proc. stwierdziło, że nie mają żadnych planów związanych z jego wdrożeniem, albo że będą na to gotowi po wrześniu 2019 r. Badanie przeprowadzono na niereprezentatywnej grupie 327 sprzedawców online z 17 krajów w okresie wrzesień – listopad 2018 r.

Jednym z rozwiązań spełniających wymagania dyrektywy PSD II w zakresie silnego uwierzytelnienia jest standard EMV 3DS wykorzystujący m.in. wspomnianą biometrię. Mastercard oferuje zgodną z tym standardem usługę Mastercard Identity Check pozwalającą uwierzytelnić posiadacza karty płatniczej.

Przeczytajcie także: Będzie kolejny Soft POS na polskim rynku

Ponieważ wielu klientów e-commerce przyzwyczaiło się już do płacenia za zakupy za pomocą jednego kliknięcia, nowe rozwiązanie opracowano z myślą o szybkiej i wygodnej finalizacji transakcji online. Jest to możliwe m.in. dzięki wykorzystaniu dynamicznych haseł, biometrii, w tym rozpoznawania odcisku palca, rysów twarzy, tęczówki oka czy głosu.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies