Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Katowice, Poznań, Warszawa. W tych miastach najchętniej używacie kart na poczcie

Poczta Polska sprawdziła, gdzie i za co najczęściej płacą jej bezgotówkowi klienci

Badanie zostało przeprowadzone w 291 placówkach pocztowych w dniach od 18 lutego do 1 marca tego roku. Sprawdzono miejsca, w których w styczniu było więcej niż 300 transakcji bezgotówkowych. Okazało się, że wśród miast wojewódzkich najczęściej z karty płatniczej korzystają mieszkańcy Katowic, Poznania, Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Najrzadziej bezgotówkowo płacili klienci w Opolu, Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim.

Przeczytajcie także: Płatności kartami przyjęły się na poczcie

Poczta podaje, że osoby korzystające z jej usług najczęściej płacą kartą za usługi pocztowe (48 proc.) w tym głównie za znaczki oraz za produkty (19,6 proc.) sprzedawane w placówkach. Na poczcie można płacić kartami od niespełna trzech lat. Instytucja wprowadziła taką możliwość w czerwcu 2016 roku. Akceptowane są płatności plastikami Visa i Mastercard, w tym również bezstykowe oraz mobilne Blik.

Przypomnę, że w placówkach pocztowych za pomocą terminali POS można także wypłacić gotówkę (do 300 zł z kart Visa i do 500 zł z kart Mastercard), doładować telefony komórkowe oraz kupić vouchery pozwalające na realizację płatności w serwisach internetowych.

Przeczytajcie także: Klienci Pocztowego dostaną bankowość mobilną, ale najwcześniej w 2020 r.

Instytucja nie ujawnia, jaka część wszystkich płatności w urzędach pocztowych pokrywana jest za pomocą kart. Według nieoficjalnych informacji jest to mniej niż 10 proc. Terminale płatnicze działają we wszystkich własnych placówkach Poczty (4,6 tys.), dysponuje nimi także 2,5 tys. kurierów firmy.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies