Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowa koncepcja tożsamości cyfrowej. Mastercard i Microsoft zaproponują inne podejście do identyfikacji online

Tożsamość cyfrowa będzie ściśle powiązana z właścicielem smartfona, a użytkownik internetu nie będzie musiał pamiętać loginów i haseł

Mastercard opublikował dziś informację prasową na temat nowej koncepcji tożsamości w świecie cyfrowym. Prace nad nią prowadzi wspólnie ze swoimi partnerami, wśród których znalazł się Microsoft. W materiale cytowany jest Ajay Bhalla, prezes Mastercard ds. cyberbezpieczeństwa i danych, który zapowiada m.in., że zespół ekspertów najpierw zdefiniuje zasady działania nowego systemu oraz zarządzania nim. Cel projektu jest taki, by poruszanie się po sieci internetowej było jednocześnie wygodne i bezpieczne.

Przeczytajcie także: Edukacyjna akcja Mastercarda przeciw oszustwom "na wnuczka"

Zaangażowanie w projekt tak dużych firm stwarza szanse na to, że opracowywane przez nich rozwiązanie może zyskać charakter globalny. Z komunikatu prasowego Mastercarda wynika zresztą, że taki cel mu przyświeca. Natomiast na razie niewiele informacji ujawniono na temat praktycznej strony nowej koncepcji cyfrowej tożsamości. Wiadomo, że ma być ona ściśle powiązana ze smartfonem użytkownika i ma być wolna od konieczności wprowadzania loginów i haseł. Mają je zastąpić różnego rodzaju rozwiązania biometryczne.

Przeczytajcie także: Najwięcej incydentów w sieci to phishing

W koncepcji Mastercarda dostęp do cyfrowej tożsamości da konsumentom nowe możliwości w ich kontaktach online z firmami, dostawcami produktów i usług. – Dzięki temu robienie zakupów w sieci, otwarcie konta w banku czy złożenie zeznania podatkowego stanie się prostsze. Zmniejszy się również ryzyko oszustw i kradzieży tożsamości – podkreśla organizacja. Ma to zostać osiągnięte m.in. dzięki temu, że dane dotyczące tożsamości nie są ani gromadzone ani agregowane. W najbliższym czasie Mastercard przedstawi konkretne rozwiązania przygotowane w oparciu o swoją koncepcję.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies