Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Krzyżówka dla seniorów. Edukacyjna akcja Mastercarda przeciw oszustwom "na wnuczka"

Organizacja przekonuje, że najlepszym sposobem uniknięcia oszustwa jest korzystanie z konta bankowego i karty płatniczej

W ramach niestandardowej kampanii, przypominającej starszym osobom, jak uchronić się przed wyłudzeniami poprzez metodę "na wnuczka" albo jak to określają eksperci "na legendę", Mastercard zamieścił w najnowszym numerze "Tele Tygodnia" specjalną krzyżówkę.

Przeczytajcie także: Najwięcej incydentów w sieci to phishing

Hasło będące rozwiązaniem krzyżówki należy wpisać na kolejnej, odpowiedniej stronie w czasopiśmie, na której znajdują się także wskazówki, jak nie dać się okraść. Jak wygląda krzyżówka, możecie zobaczyć poniżej.

Scenariusz oszustwa jest zawsze podobny. Przestępcy dzwonią do swoich ofiar i podszywają się pod kogoś z rodziny, kto miał wypadek i nagle potrzebuje gotówki. Popularne jest również nabieranie seniorów na fałszywego policjanta, pracownika banku, księdza lub kogoś z administracji osiedla. Choć ten mechanizm przestępstwa jest powszechnie znany, nadal wiele osób daje się oszukać. Mastercard zwraca uwagę, że prostym sposobem na uchronienie się przed tego typu atakami jest trzymanie oszczędności w banku i płacenie kartą.

Przeczytajcie także: Nawet kurczaki wiedzą, że proste hasła są złe - kampania ZBP

Mimo wielu ostrzeżeń w mediach, kampanii społecznych czy akcji informacyjnych, liczba przestępstw tego typu systematycznie wzrasta. Według szacunków Komendy Głównej Policji w 2018 r. polscy emeryci stracili z powodu wyłudzeń około 60 mln złotych. W samej tylko Warszawie była to kwota 22 mln złotych – o 4 mln więcej niż rok wcześniej. Z policyjnych danych wynika, że seniorzy oddają oszustom nie tylko gotówkę, ale też biżuterię i kosztowności.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies