Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nawet kurczaki wiedzą, że proste hasła są złe. Grzegorz Halama w kampanii na temat bezpieczeństwa ZBP

Związek Banków Polskich w serii filmów wideo promuje prawidłowe zachowania w korzystaniu z usług finansowych nie tylko w internecie

Dlaczego PIN do karty w stylu 1234 jest proszeniem się o utratę pieniędzy? W jaki sposób bezpiecznie płacić za zakupy internetowe? Czy dane osobowe to nic niewarte informacje, które można rozdawać na lewo i prawo? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedzi znaleźć można w serii filmów wideo zrealizowanych na zlecenie Związku Banków Polskich w ramach kampanii dotyczącej cyberbezpieczeństwa.

Przeczytajcie także: Citi Handlowy stawia na biometrię

ZBP do udziału w akcji zaprosił m.in. wokalistę zespołu Big Cyc Krzysztofa Skibę czy znanego komika Grzegorza Halamę. Udział tych gwiazd gwarantuje przy okazji oglądania filmów mnóstwo śmiechu. Wszystkie nagrania dostępne są na portalu YouTube, na kanale Warszawskiego Instytutu Bankowości. Natomiast próbkę możecie znaleźć poniżej:

Tymczasem z najnowszego sondażu Kantar TNS, zrealizowanego na zlecenie ZBP wśród pracowników oddziałów bankowych, wynika, że wiedza klientów na temat cyberbezpieczeństwa wciąż pozostawia wiele do życzenia. Zdaniem 24 proc. bankowców stanowi ona największy problem poznawczy dla ich klientów. Większym wyzwaniem mają być jedynie zagadnienia związane z inwestowaniem pieniędzy.

Przeczytajcie także: Uważajcie na wiadomości e-mail od admina

Ataki przestępców internetowych to problem nie tylko dla klientów, którzy w wyniku takich sytuacji tracą swoje pieniądze. Działalność hakerów to również wyzwanie dla banków. Mimo, że celem cyberataków zazwyczaj stają się indywidualni użytkownicy rachunków czy kart, sądy powszechne coraz częściej odpowiedzialność za bezpieczeństwo oszczędności przerzucają na dostawców usług finansowych. Wysoki poziom edukacji klientów leży więc w interesie banków.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies