Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kwiaty, restauracja, podróż. Walentynkowe wydatki Polaków mocno wzrosły w ciągu trzech lat

Mastercard przygotował raport "Love Index" obrazujący trendy zakupowe i zwyczaje konsumentów związane z Dniem Zakochanych

"Mastercard Love Index" jest obliczany na podstawie transakcji zrealizowanych za pomocą kart kredytowych, debetowych i prepaid w dniach od 11 do 14 lutego w okresie ostatnich trzech lat. Najnowsze wyniki pokazują, że wartość wydatków Polaków na prezenty dla ukochanej osoby wzrosła o 56 proc. (w latach 2016 - 2018) a upominki coraz częściej kupowane są w internecie - nastąpił tu wzrost liczby transakcji o 88 proc.
Przeczytajcie także: Co zagra terminal po płatności kartą Mastercard?
Z okazji Walentynek Polacy najczęściej kupują kwiaty – w 2018 r. wydatki na nie były o 137 proc. wyższe niż w 2016 r. Jednak kwiaty są często tylko dodatkiem do głównej niespodzianki, jaką może być kolacja lub romantyczna podróż - o 56 proc. wzrosła liczba transakcji w restauracjach, a o 92 proc. liczba płatności za bilety samolotowe czy kolejowe. Często jest to wyjazd na dłużej - wydatki na noclegi w hotelach urosły bowiem w ciągu trzech lat o 29 proc.
Prezenty na przykład w postaci biżuterii cieszą się mniejszym zainteresowaniem. Co prawda wydatki przeznaczone na jej zakup zwiększyły się o 25 proc., ale pozostają w tyle za tymi związanymi ze wspólnym spędzaniem czasu.
Przeczytajcie także: W miłości pieniądze nie grają roli
Od 2016 r. wartość wszystkich transakcji zbliżeniowych z okazji Walentynek wzrosła w Polsce o 209 proc. Średni wzrost w Europie wyniósł aż 348 proc., ale tak duży skok może wynikać z faktu, że konsumenci w większości krajów europejskich w ostatnich latach dopiero przyzwyczajali się do płatności bezstykowych.
W porównaniu z europejskimi rekordzistami nie szalejecie jednak z walentynkowymi wydatkami. Mastercard odnotował bowiem, że najbardziej hojni okazali się Grecy - ich wydatki na prezenty dla ukochanej osoby wzrosły o 114 proc., a liczba transakcji w greckich restauracjach o 639 proc. Zaś największymi zwolennikami romantycznych podróży są Czesi - liczba transakcji związanych z walentynkowymi wyprawami wzrosła u nich o 665 proc.
KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies