Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Na rynku zaczyna brakować fintechów, w które warto zainwestować? Mastercard i Visa ostro walczą o przejęcie spółki Earthport

Kilka tygodni temu za pozyskanie kontroli nad brytyjskim fintechem Visa zaoferowała 198 mln funtów. Teraz Mastercard przebił tę ofertę rzucając na stół 233 mln funtów

Brytyjskie gazety i media internetowe piszą o "wojnie o terytorium" jaką rozpoczeły organizacje płatnicze. Podkreślają, że obszar przetwarzania płatności stał się jednym z najgorętszych biznesowo i jest obecnie napędzany przez zmiany technologiczne w sposobie płacenia przez konsumentów.

Przeczytajcie także: Visa inwestuje w przekazy międzynarodowe
Earthport to notowana na londyńskiej giełdzie spółka specjalizująca się w przekazach międzynarodowych. Jej partnerem jest m.in. znany z wykorzystania technologii blockchain Ripple a wśród jej klientów znaleźć można m.in. francuski BNP Paribas czy Bank of America Merrill Lynch. Firma oferuje usługi mniej kosztowne niż tradycyjne systemy płatności, bo nie korzysta z pośredników podczas transferu pieniędzy między bankami i przedsiębiorstwami.

Na razie wygranym w tym boju gigantów mogą czuć się udziałowcy Earthport. Po ofercie Mastercarda akcje fintechu zdrożały o ponad 30 proc. - Zarząd z przyjemnością rekomenduje ofertę, która daje 10 proc. premii w stosunku do propozycji Visy, dzięki czemu nasi akcjonariusze mają jeszcze wyższą wycenę swoich udziałów - tak sprawę skomentował prezes Earthport Sunil Sabharwal.

Przeczytajcie także: H&M płaci 20 mln dolarów za 1 proc. fintechu Klarna

Według brytyjskich mediów Visa jeszcze nie zrezygnowała z walki, ale na razie nie zaproponowała kontroferty, ogólnikowo zapowiedziała jedynie "rozważenie opcji". Przychody Earthport w ciągu roku rozliczeniowego liczonego od czerwca 2017 do czerwca 2018 wyniosły 31,9 mln funtów, a strata operacyjna - 8,4 mln funtów (6,3 mln funtów w 2017 r.).
Wygląda na to, że na rynku zaczyna brakować fintechów, które odpowiadałyby swoim profilem organizacjom płatniczym. Te toczą więc już otwarty i zażarty bój o spółki, które z ich punktu widzenia są jeszcze warte zainteresowania.
KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies