Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowe produkty w ofercie, zmiany w znanym insurtechu i scoring na horyzoncie. Tydzień w ubezpieczeniach

Tydzień upłynął pod znakiem informacji o zmianach w ofercie produktowej ubezpieczycieli

Ostatni tydzień w ubezpieczeniach upłynął pod znakiem nowych produktów. Ciekawą nowinkę zaprezentowało Generali, które wprowadziło ubezpieczenie NNW zapewniające dostęp do programu Vitality. Osoby, które zdecydują się na zakup polisy NNW, mogą liczyć na wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia i odżywania, korzystać z aplikacji do monitorowania swojej aktywności fizycznej, a także zdobywać punkty wymienialne na nagrody.

Przeczytajcie także: Ubezpieczyciele na celowniku UOKiK-u, logo Uniqi na drapaczu, perypetie Allianza

Nie próżnowało również biuro produktowe PZU, które poinformowało o wdrożeniu nowego ubezpieczenia wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych. Ubezpieczyciel kusi szerokim i elastycznym zakresem sektor mieszkalnictwa, w którym szczególnie mocną pozycję ma Uniqa. Ta zaś niedawno dopieściła swoje ubezpieczenia mieszkań i domów, kierowane do klientów indywidualnych. W nowej ofercie pojawiła się możliwość rozbudowania polisy o ochronę instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła i kolektorów słonecznych. Oprócz tzw. zielonej energii Uniqa umożliwia także ubezpieczenie ruchomości poza domem czy pupila. Psa lub kota można ubezpieczyć na wypadek nieszczęśliwego wypadku – w razie takowego właściciel zwierzęcia może liczyć na pokrycie kosztów leczenia lub uśpienia i pochówku, a także kosztów poszukiwania w razie zaginięcia.

W tym kontekście warto wspomnieć, że osobne polisy dla czworonogów planuje wprowadzić Revolut. Produkt taki jest już dostępny dla klientów z Wielkiej Brytanii, a niedawno informację o możliwości zapisania się na listę oczekujących fintech skierował do polskich użytkowników swojej apki.

Wracając jeszcze do PZU: w ostatnich dniach premierę miała także wspólna oferta ubezpieczyciela i insurtechu Cachet. Firmy przygotowały ubezpieczenie dla kierowców świadczących usługi przewozu za pośrednictwem platform Uber, Bolt i Free Now. Stawki są dostosowane do charakterystyki pracy kierowców, ponieważ przy kalkulacji oferty brane są pod uwagę dane na temat harmonogramu jazd realizowanych poprzez te platformy.

Nowościami w swojej ofercie produktowej w tym tygodniu pochwaliły się także Wiener, wprowadzający ubezpieczenia dla touroperatorów, oraz Nationale-Nederlanden. Ten drugi podmiot przygotował nową odsłonę jednego ze swoich flagowych produktów, czyli ubezpieczenia na życie Ochrona Jutra. Obniżono w nim minimalną składkę, do 39 zł miesięcznie, oraz podwyższono maksymalny wiek przystąpienia do ubezpieczenia – do 70 r.ż. Ubezpieczony może też kształtować zakres ochrony, dodając do niej gotowe pakiety: wypadkowy, zdrowotny lub dziecięcy, a także poszerzyć ją o dodatkowe umowy obejmujące m.in. choroby nowotworowe czy cukrzycę. Od teraz każdą z tych umów można też zawrzeć oddzielnie i uzupełnić dodatkowymi usługami jak pakiet Onkolog, zapewniający dostęp do specjalistów w celu uzyskania i potwierdzenia diagnozy, czy pakiet Pre-Diagnoza, w ramach którego klient ma możliwość wykonania badań przesiewowych i genetycznych pozwalających na szybkie wykrycie choroby.

W ubezpieczeniach na życie nowość do swojej oferty wprowadziła także Warta. Od tego tygodnia w ramach ubezpieczeń grupowych dla klientów z sektora MSP proponuje "pakiety VIP", stanowiące uatrakcyjnienie oferty grupówki dla kluczowych osób w małych i średnich przedsiębiorstwach.

Przeczytajcie także: Link4 z rabatami za rozwiązanie testu wiedzy dla kierowców

Natomiast w Warcie ostatnimi czasy wiele dzieje się nie tylko w zakresie produktowym, ale też w obszarze dystrybucji. Ubezpieczyciel w ciągu ostatniego półrocza przebudował swoją witrynę, m.in. udostępniając formularz do zdalnego zakupu ubezpieczeń na stronie głównej. Zdalnie da się od Warty kupić już całkiem sporo produktów, a ubezpieczyciel zauważalnie inwestuje też w reklamę internetową i widoczność marki w sieci.

Pozostając w obszarze udogodnień przy zakupie ubezpieczeń, odnotujmy jeszcze, że z kolei Signal Iduna w ostatnich miesiącach usprawniła płatności za polisy grupowe zakupione u agentów. Dzięki współpracy z Blue Media umożliwia klientom opłacenie składki z wykorzystaniem dogodnych metod płatności, takich jak pay by link, Blik, karta płatnicza czy Apple Pay i Google Pay. Środki są automatycznie przypisywane na indywidualny rachunek bankowy przypisany do danej polisy.

A jeśli mowa o płatnościach w ubezpieczeniach, to koniecznie trzeba wspomnieć o insurtechu, który na ułatwianiu opłacania polis zbudował swój sukces. Bacca, bo o niej mowa, jest obecnie na etapie strategicznych zmian. Z firmą rozstają się długotrwale z nią związani menedżerowie: w grudniu z fotela prezesa ustąpił Michał Gontar, a teraz z Baccą żegna się Anna Naumienko. A w planach spółki, rozwijającej się obecnie pod marką TubaPay, jest rozszerzenie zakresu działalności poprzez wyjście z ofertą do przedstawicieli różnych branż, nie tylko ubezpieczeniowej. Wygląda więc na to, że z insurtechu Bacca przekształci się w fintech oferujący szerokiemu gronu odbiorców usługi płatności odroczonych i abonamentowych.

Przeczytajcie także: Przegląd ubezpieczeń stand alone w ofercie banków

Ciekawą informacją z mijającego tygodnia jest również ta dotycząca prowadzonych przez UFG prac nad Elektronicznym Systemem Centralnej Oceny Ryzyka (eSCOR). Projekt zakłada stworzenie wystandaryzowanej oceny punktowej prawdopodobieństwa spowodowania szkody, wskaźnika analogicznego do wykorzystywanego w sektorze bankowym scoringu kredytowego. Z rozwiązania mają korzystać zarówno zakłady ubezpieczeń, jak i sami kierowcy, którzy będą mogli uzyskać od UFG informacje o wyliczonym dla nich wskaźniku, a także spersonalizowany raport z informacjami, co wpłynęło na taką ocenę.

Fot. freepik.com/megostudio

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies