Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Na bazarku i u rzemieślnika. Tam najczęściej brakuje Wam możliwości zapłacenia kartą

Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie fundacji Polska Bezgotówkowa

Polska Bezgotówkowa przedstawiła wyniki sondażu przeprowadzonego na jej zlecenie przez agencję Maison&Partners w lipcu bieżącego roku. W badaniu wzięło udział 1051 dorosłych Polaków, a jego celem było wskazanie białych plam, czyli miejsc, w których najbardziej brakuje możliwości zapłacenia bezgotówkowo.

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa chwali się statystykami

Okazuje się, że najwięcej badanych wskazało na pobliski bazarek jako miejsce, w którym najchętniej zapłaciliby bezgotówkowo, ale często nie mają takiej możliwości (wskazało tak 48 proc. ankietowanych). Duża liczba respondentów zwróciła uwagę na brak możliwości płacenia kartą w publicznych toaletach (41 proc.), w których zwykle potrzebny jest bilon. Jedna trzecia Polaków chciałaby móc zapłacić bezgotówkowo u krawca czy szewca, czyli w zakładach rzemieślniczych, które w ostatnich latach przeżywają swój renesans.

Podobną liczbę wskazań uzyskały urzędy i publiczna komunikacja. Kolejna kategoria w zestawieniu to typowe punkty usługowe takie jak warsztat samochodowy i lokalne zakłady fryzjerskie. Pierwszą dziesiątkę zamykają kościoły – blisko jedna trzecia Polaków chciałaby móc złożyć ofiarę na tacę lub w kancelarii parafialnej za pomocą terminala.

Przeczytajcie także: Już cztery uczelnie w Polsce oferują fintechowe studia

– Mówiąc o białych plamach w płatnościach bezgotówkowych zwykle mamy na myśli ujęcie geograficzne. Natomiast białe plamy związane są też z poszczególnymi branżami czy usługami tradycyjnie kojarzonymi praktycznie wyłączenie z płatnością gotówką. Jako fundacja podejmujemy różne inicjatywy, które doprowadzą do wyrównywania szans – tak, aby każdy mógł swobodnie wybierać taką formę płatności, która jest dla niego w danym momencie wygodna i korzystna – mówi Grażyna Ciurzyńska, prezes Polski Bezgotówkowej.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies