Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mSzafir i eDO App mają konkurencję. Wystartował Signius, podpis elektroniczny ze zdalną weryfikacją tożsamości 

Nowa platforma do zdalnego podpisywania dokumentów skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych

Pojawiło się kolejne narzędzie do składania podpisu elektronicznego: Signius, z którym współpracuje Authologic – startup umożliwiający zdalną weryfikację tożsamości. Z Signiusa mogą korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi, a podpisywanie dokumentów przy użyciu tego rozwiązania jest zgodne z unijnym rozporządzeniem eIDAS.

Ze strony internetowej Signiusa wynika, że narzędzie można wykorzystać w różnych branżach: od ubezpieczeń i bankowości, przez telekomunikację, medycynę czy nieruchomości, po budownictwo i handel. Elektronicznie podpiszecie m.in. oferty przetargowe, umowy leasingowe czy inwestycyjne, dokumenty ZUS i pisma urzędowe oraz e-faktury. A wszystko to ma być zdalne i bezpieczne. Tożsamość podpisującego weryfikowana jest tylko raz.

Przeczytajcie także: UOKiK na wojnie z piramidami finansowymi

Po założeniu konta, należy przesłać do aplikacji dokument do podpisu. Uruchamiany jest proces weryfikacji tożsamości, który odbywa się poprzez bankowość elektroniczną lub rozmowę wideo. Użytkownik otrzymuje jednorazowe hasło SMS, które wprowadza na ekranie, by potwierdzić swoją tożsamość. Dokument jest automatycznie podpisywany i wysyłany na podany adres mailowy. Nie są zatem wymagane dodatkowe czytniki oraz karty. Warto dodać, że za jednym zamachem można podpisać wiele dokumentów, a każdy z nich może sygnować kilka osób.

Platforma Signius działa w dwóch modelach. Wersja Professional to usługa w chmurze dla użytkowników indywidualnych i mniejszych organizacji, chcących podpisywać dokumenty elektronicznie. Z kolei wersja Enterprise to rozwiązanie stworzone z myślą o dużych firmach i służy m.in. do cyfrowego zarządzania umowami, zdalnego podpisywania dokumentów oraz identyfikacji klienta. Narzędzie w tym wydaniu integruje się z różnymi systemami i możliwe jest dopasowanie jego wyglądu do wymagań klienta. Pojedynczy podpis kosztuje 19 zł, ale są też dostępne pakiety, dzięki którym cena jednostkowa spada, aż do 38 groszy, przy zakupie 1,2 tys. podpisów za 450 zł.

Przeczytajcie także: PayEye wprowadza aplikację mobilną

Signius stanowi konkurencję dla innych rozwiązań umożliwiających elektroniczne podpisywanie dokumentów. Jednym z nich jest mSzafir oferowany przez KIR. Także i to narzędzie działa zdalnie, ale póki co mogą z niego w ten sposób korzystać klienci tylko jednego banku: PKO BP. Z drugiej strony mSzafir jest tzw. podpisem kwalifikowanym, a więc rozwiązaniem bardziej zaawansowanym i dla prawa równorzędnym z podpisem odręcznym.

Z kolei pod koniec ubiegłego roku operator aplikacji eDO App, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, wprowadził do niej aktualizację zawierającą mobilny podpis kwalifikowany. Kilka miesięcy temu, podczas programu Cashless Live, okazało się także, że rozwiązanie ID Hub, które oferować będzie różne narzędzia weryfikacyjne, buduje też firma Blue Media. Rozwiązania ułatwiające weryfikację klientów w sieci oferuje też wrocławski fintech Identt.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies