Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mSzafir – nowy wymiar elektronicznego podpisu 

Podpis mSzafir jest zgodny z wymaganiami rozporządzenia eIDAS i ma moc prawną równoważną podpisowi złożonemu własnoręcznie

mSzafir – kwalifikowany podpis elektroniczny, wykorzystujący technologię chmurową, umożliwia prowadzenie spraw prywatnych, biznesowych i urzędowych całkowicie cyfrowo, przy użyciu Internetu. Pozwala podpisywać dokumenty z wykorzystaniem dowolnego urządzenia: komputera, tabletu, smartfona, bez wychodzenia z domu i bez konieczności posiadania czytnika, tokena czy kart kryptograficznych. Weryfikacja tożsamości użytkownika odbywa się zdalnie, przy pomocy bankowości elektronicznej.

Podpis mSzafir jest zgodny z wymaganiami rozporządzenia eIDAS i ma moc prawną równoważną podpisowi złożonemu własnoręcznie. – mSzafir wprowadza nową jakość w korzystaniu z kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Wyeliminowanie konieczności stosowania karty kryptograficznej i czytnika na rzecz rozwiązań chmurowych sprawiło, że usługa jest całkowicie cyfrowa i udostępniana w pełni online – mówi Elżbieta Włodarczyk, dyrektor Linii biznesowej podpis elektroniczny w KIR. Wirtualizacja usługi oznacza, że do podpisywania dokumentów wystarcza aktywne połączenie z internetem. Nowe rozwiązanie KIR zostało wpisane do rejestru dostawców usług zaufania Ministerstwa Cyfryzacji.

Dostarczany przez KIR e-podpis sprawdza się w większości sytuacji, które wymagają podpisania dokumentów, np. zamówień, umów lub aneksów, w dowolnej relacji - z bankiem, urzędem, przedsiębiorcą lub osobą fizyczną. Jest szczególnie przydatny dla osób pracujących zdalnie, ponieważ pozwala załatwiać wiele spraw bez wizyty w urzędzie czy firmie.

– W wielu dziedzinach gospodarki tryb pracy zdalnej staje się preferowaną opcją lub nawet standardem. Gwałtownie rośnie zapotrzebowanie na rozwiązania, umożliwiające kompleksową elektronizację procesów administracyjnych i biznesowych. W tym kontekście mSzafir jest szczególnie korzystną opcją, wyróżniającą się dopasowaniem do oczekiwań rynku i gwarantującą bezpieczeństwo – podkreśla Elżbieta Włodarczyk. Na czas wymagający wdrożenia pracy zdalnej na niespotykaną wcześniej skalę i zgodnie z zasadą społecznej odpowiedzialności, KIR we współpracy z PKO Bankiem Polskim, udostępnił bezpłatnie wersję jednorazową podpisu, przeznaczoną do podpisania pojedynczego dokumentu. W ofercie firmy jest także wersja z długim terminem ważności – rocznym lub dwuletnim, z wybranym limitem podpisów, umożliwiająca podpisywanie wielu dokumentów.

Jak uzyskać i jak składać podpis kwalifikowany mSzafir?

mSzafir można uzyskać online i użyć do złożenia kwalifikowanego podpisu elektronicznego z wykorzystaniem dowolnego urządzenia, o dowolnej porze i w dowolnym miejscu. Klienci KIR mają możliwość uzyskania jednorazowego podpisu mSzafir, służącego do podpisania pojedynczego dokumentu. Przed jego uzyskaniem użytkownik potwierdza swoją tożsamości korzystając z bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego i Inteligo. Wkrótce do usługi zostaną włączone kolejne banki. W przypadku mSzafir z długim terminem ważności, użytkownicy potwierdzą tożsamość na jeden z trzech sposobów: z wykorzystaniem bankowości elektronicznej, przy użyciu standardowej wersji certyfikatu kwalifikowanego lub w wybranej placówce KIR.

mSzafir jest oferowany za pośrednictwem portalu www.mszafir.pl, na którym klienci mają dostęp do posiadanych certyfikatów, a także mogą składać podpisy elektroniczne i pobierać podpisane dokumenty. Do każdego podpisu dołączany jest znacznik czasu, zapewniający podpisanemu dokumentowi długotrwałą wartość dowodową. Za pomocą mSzafir można podpisywać pliki w formacie PDF.

Digitalizacja procesów biznesowych

KIR jako firma technologiczna oraz wyspecjalizowany podmiot infrastruktury sektora bankowego, aktywnie wspiera cyfryzację procesów w różnych obszarach gospodarki. Działając w roli huba usług wspólnych, opracowuje i dostarcza rozwiązania przeznaczone dla biznesu i administracji publicznej. KIR od lat świadczy usługi certyfikacji kluczy w ramach Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir. Pracuje również nad wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych na potrzeby branży finansowej, oferując m.in. zdalne potwierdzanie tożsamości mojeID, trwały nośnik z użyciem blockchain, rozwiązania z zakresu open banking oraz cybersecurity, a także wspierające procesy AML. KIR konsekwentnie stawia na jakość świadczonych usług i zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies