Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zakup ubezpieczenia na życie w Nationale-Nederlanden jeszcze bardziej zdalny. Nawet konsultację medyczną można odbyć online

Dotychczas, przy polisach życiowych z wyższymi sumami ubezpieczenia, zakłady kierowały klientów na stacjonarne badanie lekarskie, by określić ich stan zdrowia

Nationale-Nederlanden wprowadziło właśnie zmiany w procesie zawierania umów indywidualnego ubezpieczenia na życie. Klienci, którzy zostaną skierowani na wizytę lekarską, mogą ją odbyć w formie wideokonsultacji. Opcja ta jest dostępna dla osób zawierających umowę z sumą ubezpieczenia nawet do 2 mln zł.

Przeczytajcie także: Z usługi mojeID mogą korzystać klienci mBanku

Standardowo w procesie oceny ryzyka ubezpieczyciel prosi klientów o wizytę u lekarza, by określić ich stan zdrowia, po czym na podstawie danych medycznych ustala maksymalną sumę ubezpieczenia. Dotychczas na konsultację trzeba było stawić się osobiście. Aby w obecnej sytuacji epidemicznej ograniczyć do minimum bezpośrednie wizyty klientów w placówkach medycznych, Nationale-Nederlanden zdecydowało się odstąpić od standardowych badań lekarskich. W ramach wprowadzonej usługi "Lekarski ekspres online" osoba zainteresowana zakupem ubezpieczenia na życie może się umówić na zdalne spotkanie z lekarzem. Jednocześnie zlecone w tym procesie badania laboratoryjne będzie mogła wykonać w wybranym punkcie pobrań po wcześniejszym zapisie.

Wprowadzenie możliwości wideokonsultacji to kolejny krok ułatwiający zakup ubezpieczenia na życie online. Już w marcu Nationale-Nederlanden upoważniło swoich pośredników do zawierania umów bez osobistego kontaktu z klientem. W ramach zdalnej sprzedaży polisy agent przeprowadza rozmowę, podczas której ma za zadanie zbadać oczekiwania klienta. Następnie klient otrzymuje na swojego maila wszystkie dokumenty, w tym wniosek elektroniczny oraz warunki ubezpieczenia. Po dopełnieniu formalności, potwierdzeniu tożsamości i opłaceniu pierwszej składki polisa zostaje wysłana na adres mailowy ubezpieczonego oraz jest dostępna po zalogowaniu w portalu klienckim n-serwis.

Przeczytajcie także: Aviva uruchomiła ePolisę

Przy okazji warto wspomnieć, że przy pierwszej rejestracji w n-serwisie oraz w razie konieczności odzyskania dostępu do konta klienci mogą potwierdzić swoją tożsamość, korzystając z usługi mojeID. W portalu klienci mają dostęp do swoich polis, mogą m.in. w łatwy sposób zmieniać dane w umowie czy dane osób uposażonych, sprawdzić stan płatności i zarządzać swoimi funduszami.

Z tego co mi wiadomo, firma nie korzysta jednak z usługi mojeID do potwierdzania tożsamości klienta przy zawieraniu nowej umowy ubezpieczenia na życie. Ostatnio w serwisie cashless.pl mogliście natomiast przeczytać, że do weryfikacji tożsamości klienta przy sprzedaży ubezpieczenia na życie może posłużyć też konkurencyjne rozwiązanie – ID UFG. Pierwszym ubezpieczycielem, który korzysta z tej metody uwierzytelniania, jest Warta. Narzędzie do potwierdzania tożsamości w sieci oferuje także wrocławski fintech Identt.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies