Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Milenialsi liderami zakupów internetowych. Po piętach depczą im młodsi z pokolenia Z

Z badania wykonanego na zlecenie KIR i ZBP wynika, że prawie połowa pytanych z najmłodszego pokolenia woli płacić w e-commerce gotówką niż elektronicznie

Trzy czwarte (75 proc.) milenialsów (osób urodzonych w latach 80-tych i 90-tych) kupuje w internecie – tak wynika z tegorocznego badania, przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie KIR i Związku Banków Polskich. Trochę mniej klientów e-sklepów (67 proc.) jest wśród młodszego pokolenia zwanego Z. Natomiast w generacji 40-latków (pokolenie X) zakupy online robi co drugi badany (50 proc.).

Przeczytajcie także: Płatności Google Pay dla 13 tys. sklepów internetowych

Według autorów opracowania jasno już widać, że dla pokoleń najmłodszych oraz osób, które powoli wchodzą w wiek średni zakupy online są oczywistością, a często pierwszym wyborem. – Jednak również starsi nie stronią od e-commerce. Jak pokazało badanie, klientem e-sklepów jest niemal co czwarty ankietowany 50-latek i co dziesiąty badany w wieku ponad 60 lat – zauważa Przemysław Soboń, dyrektor linii biznesowej płatności internetowych w KIR.

Z badania wynika też, że w chwili wyboru sposobu płatności w czasie zakupów w e-sklepach, w prawie każdej grupie wiekowej (oprócz 60+) ponad jedna trzecia pytanych szuka logotypu swojego banku. Z kolei logo systemu przelewów typu pay by link szuka na stronie internetowej sklepu ok. 16 proc. badanych. Co ciekawe, gotówką przy odbiorze chętniej płacą najmłodsi ankietowani – niemal 44 proc. przedstawicieli pokolenia Z, przedkłada właśnie gotówkę nad elektroniczne metody płatności. W pozostałych grupach wiekowych odsetek ten oscyluje wokół 35 proc.

Przeczytajcie także: JP Morgan po roku zamyka mobilny bank dla amerykańskich milenialsów

Uczestników badania zapytano też o opinię na temat przelewów natychmiastowych, takich jak obsługiwany przez KIR system Express Elixir. Najwięcej zwolenników tego typu transferów pieniężnych jest wśród przedstawicieli pokolenia Z. Aż 42 proc. osób z tej grupy wiekowej twierdzi, że powinny być one standardem w bankach. Podobnie jednak uważa spory odsetek badanych ze wszystkich grup wiekowych – zawsze jest niemal lub nieco powyżej 30 proc. zwolenników przelewów natychmiastowych.

Badanie zostało zrealizowane w marcu 2019 r. na ogólnopolskiej próbie 1009 osób w wieku powyżej 15 lat.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies