Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie każdy fintech się udaje. JP Morgan po zaledwie roku zamyka Finn, mobilny bank dla amerykańskich milenialsów

Uznano, że młodzi klienci nie chcą osobnej marki i banku stworzonego specjalnie dla nich

Największy amerykański bank JP Morgan Chase poinformował, że kończy działalność uruchomionego w czerwcu 2018 r. mobilnego banku o nazwie Finn. Marka miała przyciągnąć cyfrowych klientów z pokolenia milenialsów. Władze giganta jednak uznały, że potrzeby tej grupy zaspokoi Chase, czyli flagowa marka banku dla klientów indywidualnych.

Przeczytajcie także: W Nowym Jorku za przejazd metrem można już zapłacić zbliżeniowo

Finn oferował klientom aplikację mobilną i kartę debetową. Teraz jego użytkownicy zostaną przeniesieni do Chase i będą musieli pobrać aplikację tego banku oraz dostaną nową kartę, ale numer ich konta się nie zmieni. JP Morgan nigdy nie podał liczby klientów Finna i po jego zamknięciu rzecznik firmy też odmówił ujawnienia tej informacji. Stwierdził jedynie, że wnioski banku po roku działania tego projektu są takie, iż milenialsi nie potrzebują osobnej marki ani specjalnej oferty.

– Wiemy, że Chase jest już jednym z najpopularniejszych banków wśród milenialsów, więc skupiamy się na nim, zamiast kontynuować budowanie marki od podstaw. Oni po prostu chcą banku, który daje im odpowiednie narzędzia do zarządzania pieniędzmi, a także dostęp do oddziałów, gdy ich potrzebują. Biorąc to wszystko pod uwagę, wzięliśmy z Finna niektóre z ich ulubionych funkcji do aplikacji mobilnej Chase. Ogłosimy też kolejne innowacje tworzone pod tym kątem – powiedział rzecznik Pablo Rodriguez.

Przeczytajcie także: Oto Mapa Polskiego Fintechu 2019

Komentatorzy zwracają uwagę, że porażka giganta może wynikać z tego, że zbyt późno wszedł on na rynek, na którym dobrze już sobie radzą fintechy wyspecjalizowane w ofercie dla młodych konsumentów. Podają przykłady, że Chime, fintechowy bank z San Francisco, ma już ponad 3 mln klientów i wyceniony jest 1,5 mld dolarów. Konta w BankMobile ma natomiast 1,8 mln osób i według tego fintechu obsługuje on co trzeciego amerykańskiego studenta. Na rynek USA planują też wejść w tym roku Revolut oraz niemiecki mobilny bank N26.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies