Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zbliżeniowy przełom w USA? Visa szacuje, że wyda Amerykanom 100 mln kart bezstykowych

Głównym katalizatorem rozwoju dotychczas słabo używanych w Ameryce płatności zbliżeniowych są działaniu banku JPMorgan i transport miejski w Nowym Jorku

Jak informuje Finanacial Times, w tym roku amerykańskie banki wreszcie wprowadzą karty zbliżeniowe w dużej skali. Gazeta podaje dane, świadczące o tym, że płatności bezstykowe stanowią obecnie zaledwie 3 proc. transakcji kartowych dokonywanych przez Amerykanów, gdy tymczasem w sąsiedniej Kanadzie odsetek ten przekracza 60 proc., podobnie w Australii czy Wielkiej Brytanii.
Przeczytajcie także: Opłata interchange dla kart wydanych poza UE może być mniejsza

Dziennik opisuje zdziwienie i zaskoczenie Australijczyków, Brytyjczyków czy turystów z innych krajów, dla których "wizyta w Nowym Jorku może sprawiać wrażenie podróży do przeszłości". – Zbliżają kartę kupując bilet na metro lub do czytnika kart w sklepie i czekają, aż coś się wydarzy. I nic się nie zdarza – stwierdza dziennikarz "FT".

Gazeta przytacza opinie ekspertów tłumaczących, że amerykański problem z płatnościami zbliżeniowymi wynika z rozmiaru, skomplikowania i długiej historii rynku kartowego w USA. To najbardziej złożony rynek na świecie, z ponad 50-letnimi systemami prawnymi i telekomunikacyjnymi, tysiącami banków, dziesiątkami milionów akceptantów i rozdrobnionym przemysłem dostarczających technologie płatnicze.

Według "FT” w tym roku Amerykę czeka jednak przełom i "efekt kuli śnieżnej" w rozwoju tego typu płatności. Bankowy gigant JPMorgan Chase ogłosił bowiem, że wszyscy jego klienci posiadający karty kredytowe i debetowe dostaną "plastik" w wersji bezstykowej do końca 2019 r. A to może pociągnąć za sobą podobne decyzje innych instytucji finansowych oraz firm technologicznych.

Przeczytajcie także: Niesamowite wzrosty w statystykach kart zbliżeniowych

W dodatku szefowie nowojorskiego transportu miejskiego zapowiedzieli, że zaczną budować system zbliżeniowych akceptacji w metrze i autobusach – w tym roku zmodernizowanych ma być 500 kołowrotów metra i 600 kas u kierowców autobusów. Jeśli technologie zbliżeniowe będą używane w publicznej komunikacji, to zdaniem amerykańskich ekspertów klienci przekonają się do nich i będą chcieli też je stosować przy innych drobnych płatnościach np. w sieciach Starbucks czy McDonald’s i nic już nie zatrzyma tej fali.

Visa spodziewa się, że do końca 2019 roku wydanych zostanie w USA 100 milionów bezstykowych kart z jej logo. Cytowani w artykule eksperci firmy doradczej AT Kerney zwracają uwagę, że przejście na technologię zbliżeniową zwiększa liczbę transakcji na karcie o 20-30 proc., a śmietankę zbierze ta amerykańska firma, która pierwsza masowo dostarczy klientom "plastik" z taką możliwością. Jak wyjaśniają, to dlatego ponieważ dla amerykańskich konsumentów "pierwsza karta w portfelu jest często jedyną kartą, której używają".
Źródło: Financial Times
KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies