Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Niesamowite wzrosty w statystykach kart zbliżeniowych. W ciągu kwartału liczba transakcji większa o 15 proc.

Z danych NBP wynika, że płatności bezstykowe stanowią już 74,3 proc.

Narodowy Bank Polski opublikował przed chwilą informację o kartach płatniczych w II kw. bieżącego roku. Z większością zawartych tam danych mogliście zapoznać się już kilka tygodni temu, gdy na stronie banku centralnego pojawiły się nowe tabele statystyczne na temat kart na koniec czerwca. W opublikowanym dziś raporcie jest jednak parę informacji, na które chciałbym zwrócić szczególną uwagę.

Przeczytajcie także: Bezgotówkowa rewolucja dotarła do poznańskiej komunikacji

NBP podał więc, że w II kw. w porównaniu do I kw. 2018 r. liczba transakcji zbliżeniowych wzrosła aż o 15 proc. i wyniosła 869,2 mln. Oznacza to, że płatności bez wkładania karty do terminala w całości wszystkich transakcji bezgotówkowych kartami stanowiły w okresie od kwietnia do czerwca aż 74,3 proc. Stawia to pod tym względem polski rynek w światowej czołówce.

Nieznacznie, ale jednak szybciej niż liczba transakcji zbliżeniowych rośnie ich wartość. W II kw. w porównaniu do poprzedniego okresu o 16 proc. W okresie od kwietnia do czerwca wartość płatności bezstykowych wyniosła 44,5 mld zł i w całości płatności kartami stanowiła ona już 58,5 proc. Kwartał wcześniej było to 56,1 proc. Stało się to możliwe dzięki wzrostowi średniej transakcji zbliżeniowej z 50,7 zł do 51,2 zł.

Przeczytajcie także: Visa rozwija tokenizację

Z danych NBP wynika ponadto, że karty bezstykowe stanowią już 81,7 proc. wszystkich kart na polskim rynku. Na koniec czerwca 2018 r. wydanych było 32,9 mln kart płatniczych z funkcją płatności zbliżeniowych. Wszystkich zbliżeniowych instrumentów płatniczych, bazujących na kartach płatniczych – wliczając w to także: gadżety, stickery czy karty zainstalowane w telefonie – było łącznie 34 mln. W II kwartale br. przybyło ich 1,1 mln, co stanowi wzrost o 3,3 proc.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies