Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Visa rozwija tokenizację. 20 nowych partnerów w jej systemie

Nowe podmioty współpracujące z Visą mają pomóc w rozpowszechnieniu tokenizacji wśród tysięcy obsługiwanych przez nich sklepów internetowych i milionów konsumentów na świecie

Do grona podmiotów korzystających z systemu Visa Token Service dołączyli dziś agenci rozliczeniowi oraz partnerzy technologiczni: Adyen, AsiaPay, Braintree, Checkout.com, Cherri Tech, CyberSource, Elavon, Ezidebit, eWAY, Fit-Pay, Giesecke & Devrient, PayPal, Payscout, Rambus, SafeCharge, SecureCo, Square, Stripe, Worldpay i YellowPepper. Firmy te mogą lub wkrótce będą mogły dokonywać tokenizacji kart Visy. Organizacja podkreśla, że to "ważny krok na dalszej drodze do zabezpieczenia płatności konsumentów w handlu cyfrowym".
Przeczytajcie także: Visa ułatwi korzystanie z tokenizacji
System Visa Token Service oferuje kolejną warstwę zabezpieczenia internetowych transakcji płatniczych. W miejsce danych wrażliwych posiadaczy kart np. numeru karty czy daty jej ważności, wprowadzono cyfrowy identyfikator (tzw. token). Jest on unikalny dla sprzedawcy lub partnera oferującego bramki płatnicze dla agentów rozliczeniowych.
W praktyce polega to na tym, że podczas zakupów na odległość numer karty zastępuje się innym numerem, czyli właśnie tokenem. Jest on przypisany do jednego urządzenia, z którego wykonujecie płatności, albo jednego sklepu, z którego korzystacie używając karty. Taki token nie może być wykorzystany w innym miejscu niż w tym, dla którego został nadany. Dzięki temu jego kradzież np. przez hakerów nie niesie ze sobą ryzyka straty pieniędzy zdeponowanych na rachunku powiązanym z kartą.
Przeczytajcie także: Numery kart całkowicie znikną z sieci
Od wprowadzenia Visa Token Service w 2014 roku, do tej platformy dołączyło ponad 60 globalnych podmiotów (teraz kolejnych 20) ubiegających się o wydawanie tokenów działających na 40 rynkach. W tym gronie są m.in. producenci urządzeń mobilnych, detaliści prowadzący sprzedaż w internecie, dostawcy usług płatniczych i agenci rozliczeniowi. Według ekspertów technologia ta nie tylko zwiększa bezpieczeństwo po stronie konsumentów i właścicieli sklepów, ale też zwiększa wygodę i tempo internetowych zakupów, dzięki zmniejszeniu liczby kroków potrzebnych do wykonania płatności w sieci.
KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies