Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności Google Pay dla 13 tys. sklepów internetowych. Nową metodę płatności wprowadza platforma Shoper

Połowa transakcji w sklepach korzystających z jej oprogramowania odbywa się już za pomocą szybkich płatności online

Platforma Shoper dostarcza oprogramowanie, szablony graficzne i obsługę technologiczną dla właścicieli sklepów internetowych. Ma ok. 13 tys. klientów i niebawem udostępni w swoim systemie nową metodę płatności – Google Pay. Jak informuje – obie firmy rozpoczęły integrację systemów.

Przeczytajcie także: Co trzeci internauta porzuca swój koszyk z e-zakupami

Według raportu Shopera pay by linki, płatności kartą i Blikiem stanowią połowę transakcji dokonywanych w sklepach korzystających z tej platformy. W porównaniu do poprzedniego badania z 2017 r. to wzrost o prawie 13 punktów procentowych. – Wzrost popularności płatności online odbywa się przede wszystkim kosztem zwykłych przelewów bankowych, których nadawanie okazuje się już zbyt czasochłonne dla klientów – podkreślają autorzy raportu.

Według opracowania także w obrębie samych płatności online również widać zmiany. Pomiędzy styczniem a czerwcem 2019 r. z 18 proc do 23 proc. wzrósł udział transakcji opłacanych Blikiem. O 5 punktów procentowych do niespełna 68 proc. stopniał natomiast udział transakcji typu pay by link przechodzących przez strony internetowe banków.

Przeczytajcie także: Za zakupy w sieci wciąż najczęściej płacicie gotówką

Raport jest oparty o dane z ponad 10 tys. e-sklepów korzystających z platformy Shoper w okresie styczeń 2017 – czerwiec 2019. Analiza dotyczy ponad 1,5 mln transakcji przeprowadzonych z wykorzystaniem różnych metod płatności online, za pomocą gotówki w punkcie odbioru, zwykłego przelewu i za pobraniem. Transakcje zostały dodatkowo przeanalizowane pod kątem wyboru sposobu płatności online (pay by link, Blik i płatności kartą).

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies