Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mały, polski eksporter prowadzi sprzedaż przez internet średnio do 17 krajów. Ciekawe badanie PayPal

W raporcie przeanalizowano cyfrowy handel małych i średnich przedsiębiorstw z kilkudziesięciu krajów Europy

Opracowanie PayPal oparte jest o analizę danych z ponad 157 tys. europejskich (z 28 krajów UE) małych i średnich firm akceptujących płatności tego operatora. W raporcie podano, że polskie firmy z sektora MŚP sprzedają internetowo swoje towary i usługi do 17 krajów świata. Dla porównania - węgierskie do 22, a czeskie do 20 państw.

Przeczytajcie także: Nie widać szału internetowych zakupów w "niehandlowe" niedziele

Polskie małe firmy wysyłają e-zakupy głównie do: Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii i USA. Według danych Eurostatu nadal jednak tylko 13 proc. rodzimych MŚP w ogóle sprzedaje przez internet. Średnia europejska to 17 proc. Zdaniem dyrektora PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią, Marcina Głogowskiego, firmy znad Wisły z jednej strony tkwią w pułapce rozwojowej typowej dla kraju średniej wielkości, czyli wystarcza im to, co zarobią na swoim rynku i nie myślą o sprzedaży za granicę; z drugiej strony napotykają na barierę związaną z finansowaniem, czyli dostępem do kredytu na inwestycje, zwłaszcza jeśli pochodzą z małej miejscowości.

Według raportu w przypadku tych małych polskich firm, które za granicę sprzedają, 38,9 proc. transakcji przypada na kraje poza Unią Europejską. - To lepszy wynik niż w przypadku przedsiębiorstw z Francji (36,2 proc.) czy nawet Niemiec (34,4 proc.). Wciąż jednak jesteśmy za takimi krajami jak Wielka Brytania (59 proc) , Norwegia (57,1 proc.) czy Czechy (53 proc.) - zauważają autorzy opracowania. Wśród drobnych polskich internetowych eksporterów dominują firmy z branży części samochodowych, dóbr cyfrowych (gry, oprogramowanie) oraz producenci zabawek i gadżetów.

Przeczytajcie także: Przyszłość płatności ukształtuje się w tym roku

Średnia wartość transakcji e-commerce w Europie, dokonywanej za pomocą PayPal, to ok. 30 euro i podobnie wygląda to w przypadku polskich przedsiębiorstw. Krajowe firmy odstają jednak w handlu m-commerce, czyli zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Globalnie stanowią już one ok. 50 proc. wszystkich transakcji, w Polsce nieco ponad 30 proc. Zdaniem ekspertów z PayPal jest więc tu przestrzeń do kilkunastoprocentowego szybkiego wzrostu.

PayPal zalicza do sektora MŚP przedsiębiorstwa z rocznymi obrotami w przedziale od 30 tys. do 3 mln dolarów.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies