Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rośnie popularność płatności elektronicznych, ale za zakupy w sieci wciąż najczęściej płacicie gotówką

W ciągu roku odsetek korzystających z gotówki do płatności za zakupy w e-commerce spadł o 11 pkt. procentowych

Z badania przeprowadzonego przez TNS Kantar na zlecenie KIR-u i Związku Banków Polskich wynika, że zakupy przez internet robi ok. 45 proc. klientów banków. W ciągu roku ich odsetek zwiększył się o 5 pkt. proc. Dla porównania, w 2017 r. odsetek ubankowionych kupujących w sieci wynosił 33 proc., a w 2018 r. – 40 proc.

Przeczytajcie także: Twisto wkrótce rusza z aplikacją i kartą

Jednocześnie 63 proc. ankietowanych deklaruje, że za zakupy w sieci płaci wykorzystując różnego rodzaju instrumenty elektroniczne, takie jak przelewy pay by link, Blik czy karty. Jednak najczęściej wybieraną formą zapłaty za zakupy internetowe wciąż jest płatność gotówką przy odbiorze. Warto jednak zauważyć, że przed rokiem odpowiedź tę wskazało 48 proc., a obecnie 37 proc. badanych – to spadek popularności gotówki o 11 pkt. proc.

Przeczytajcie także: Logowanie odciskiem palca w aplikacji EnveloBanku

W ciągu roku o 6 pkt. proc. zwiększył się odsetek badanych, którzy płacąc w internecie szukają logo swojego banku na stronie sklepu i wyniósł 37 proc. (w 2018 r. – 31 proc.). Niewiele mniej – 35 proc. respondentów wykonuje przedpłatę za pośrednictwem przelewu, chcąc aby pieniądze trafiły bezpośrednio do sprzedawcy. W ubiegłym roku takich wskazań było 31 proc. Robiąc zakupy w sieci 17 proc. badanych sprawdza dokładnie na czyje konto wysłany zostanie przelew, natomiast 16 proc. szuka logo systemu płatności, które zna i wykorzystuje do płatności za zakupy. Dla porównania, w badaniu ubiegłorocznym wskazania w tych obszarach wynosiły odpowiednio 14 proc. i 9 proc.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: KIR, ZBP, E-COMMERCE

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies