Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Piłkarscy kibice płacą zbliżeniowo. Ponad połowę płatności podczas futbolowych Mistrzostw Świata Kobiet zrealizowano bezstykowo

Najwięcej pieniędzy w fazie grupowej turnieju we Francji kibice wydali w trakcie spotkania Stany Zjednoczone-Chile

Visa, która jest oficjalnym partnerem FIFA w zakresie płatności, opublikowała analizę transakcji zrealizowanych od 7 do 20 czerwca podczas fazy grupowej Mistrzostw Świata Kobiet w piłce nożnej we Francji. Wynika z niej, że na dziewięciu oficjalnych stadionach turnieju ponad połowę (51 proc.) płatności zrealizowano zbliżeniowo, za pomocą kart, smartfonów, opasek i innych urządzeń ubieralnych.

Przeczytajcie także: Visa wprowadza identyfikację sensoryczną marki

Kibice wydali najwięcej podczas spotkania Stany Zjednoczone-Chile – na ten mecz przypadło około 14 proc. wszystkich wydatków na stadionach w analizowanym okresie. Na drugim miejscu znalazł się mecz otwarcia Francja-Korea Południowa, z trakcie którego zrealizowano ok. 8 proc. wszystkich wydatków.

Analizując ogólną wartość wydatków najwięcej pieniędzy na stadionach zostawili gospodarze, czyli kibice z Francji – zrealizowane przez nich zakupy stanowiły 53 proc. bezgotówkowych transakcji podczas mistrzostw. Na kolejnych miejscach znaleźli się kibice ze: Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii, Holandii, Niemiec. Natomiast per capita najbardziej rozrzutni byli Japończycy – średnia wartość pojedynczych zakupów była najwyższa właśnie wśród kibiców z tego kraju. Na kolejnych miejscach znaleźli się fani futbolu z Chin i Meksyku

Przeczytajcie także: Liczba kart na polskim rynku rośnie

Visa przeanalizowała też transakcje dokonywane za pomocą kart z logo tej organizacji poza stadionami. Od początku turnieju do końca fazy grupowej było ich prawie 4,5 mln. Liczba płatności zbliżeniowych w miastach, w których odbywały się mecze, dokonana przez zagranicznych posiadaczy kart Visa, wzrosła o 140 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Najwięcej poza stadionami wydali we Francji przyjezdni z USA, Wielkiej Brytanii i Chin (licząc całą sumę wydatków fanów z tych poszczególnych krajów).

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies