Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Europejska branża płatności chciałaby opóźnić wdrożenie silnego uwierzytelnienia. Przynajmniej o 18 miesięcy

O odłożenie wejścia w życie jednego z wymogów regulacji PSD II apeluje organizacja EPSM

Jak informuje serwis Finextra, europejska organizacja EPSM (zrzeszająca firmy z branży płatności) apeluje o wydłużenie o 1,5 roku terminu wprowadzenia zasad silnej weryfikacji płacących konsumentów. Chodzi o jedną z wytycznych wchodzącej w życie 14 września tego roku dyrektywy PSD II. SCA (Strong Consumer Authentication) to obowiązek potwierdzenia transakcji za pomocą przynajmniej dwóch różnych elementów, a więc np. hasła oraz kodu jednorazowego.

Przeczytajcie także: Rok 2019 jest kluczowy dla przyszłości płatności w e-commerce

Dotyczy to wszystkich zakupów w internecie na kwotę powyżej 30 euro. Według branży płatnościowej ten wymóg może utrudnić transakcje w e-commerce, a sklepy internetowe nie są na taką zmianę przygotowane. Główna obawa dotyczy tego, że kupujący online z powodu dodatkowych procedur wydłużających etap płacenia, w ostatnim momencie zakupów porzucą swój koszyk z zamówionymi produktami czy usługami.

Przeczytajcie także: Mastercard przygotowuje się na dyrektywę PSD II

Organizacja EPSM ocenia, że z powodu wdrożenia silnej autentykacji rynek sprzedaży internetowej w Europie czekają komplikacje i zamieszanie. Dlatego uważa, ze wprowadzenie tego wymogu powinno być opóźnione o 18 miesięcy dla standardowych sprzedawców, a dla tych z sektora turystycznego i branży hotelarskiej o trzy lata.

Do stowarzyszenie EPSM (European Association of Payment Service Providers For Merchants) należy 67 firm z branży płatniczej z 16 krajów Unii Europejskiej. Nie ma wśród nich żadnej instytucji z Polski.

Źródło: finextra.com

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies