Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard przygotowuje się na dyrektywę PSD II. Oferuje narzędzie do uwierzytelniania klientów w e-commerce

Pierwsze instytucje z Polski już korzystają z nowego rozwiązania zaproponowanego przez organizację płatniczą

Mastercard zaprezentował dziś podczas konferencji prasowej nowe narzędzie do potwierdzania tożsamości klientów kupujących w sklepach internetowych poprzez komputer lub urządzenie przenośne np. smartfon. Narzędzie oferowane jest wydawcom kart i może zostać przez nich zaimplementowane do ich serwisów bankowości mobilnej. Jak mówią przedstawiciele Mastercarda, jest ono odpowiedzią na wymagania, jakie stawiają wchodzące we wrześniu przepisy dyrektywy PSD II.

Przeczytajcie także: PayU kupiło spółkę płatniczą w Turcji

Zgodnie z regulacjami unijnymi od 14 września duża część transakcji płatniczych w internecie będzie musiała podlegać tzw. silnemu uwierzytelnieniu. To oznacza, że płatność będzie potwierdzana dwiema z trzech dopuszczalnych metod. Wykorzystać do tego można coś co klient ma przy sobie, np. smartfon, coś co wie, np. hasło alfanumeryczne, i coś czym jest, a więc np. cechę biometryczną. W zaproponowanym przez siebie rozwiązaniu Mastercard wykorzystuje dwa z tych elementów a więc smartfon i biometrię twarzy lub odcisku palca.

Jak powiedział Aleksander Naganowski z Mastercarda, elementem który najtrudniej wykorzystać w potwierdzaniu kupujących w sieci, są hasła alfanumeryczne, czyli coś co kupujący wiedzą. – Hasła takie mają to do siebie, że im są dłuższe tym są trudniejsze do zapamiętania. Z kolei jeżeli są krótkie – są łatwe do złamania – powiedział przedstawiciel organizacji płatniczej. Dlatego Mastercard postawił na biometrię. A ta cieszy się coraz większym zainteresowaniem konsumentów i coraz więcej z nich jest gotowych z niej korzystać.

Przeczytajcie także: Blik w ciągu roku podwoił przychody

Rosnącej aprobaty dla rozwiązań biometrycznych dowodzą badania przeprowadzone na zlecenie Mastercarda wśród dorosłych mieszkańców polskich miast w wieku 20-50 lat. Wynika z nich, że już 47 proc. respondentów preferowałoby jedną z metod biometrycznych do uwierzytelniania płatności, a obecnie korzysta z tej metody 25 proc. badanych. Rozwiązanie Mastercarda zostało już zaimplementowane na polskim rynku przez pierwsze banki choć organizacja nie zdradziła ich nazw.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies