Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
WhatsApp szykuje ekspansję płatności. Wkrótce produkcyjne wdrożenie w Brazylii i Meksyku a później w Wielkiej Brytanii

To na razie nieoficjalne informacje, ale podane przez kilka dobrze poinformowanych zagranicznych serwisów technologicznych

Wielkie amerykańskie korporacje technologiczne określane mianem GAFA (Google, Amazon, Facebook i Apple) coraz śmielej poczynają sobie w świecie finansów, w tym i płatności. Jak wynika z nieoficjalnych informacji podanych przez kilka zagranicznych serwisów technologicznych, należący do Facebooka komunikator WhatsApp jeszcze w tym roku na dwóch rynkach wprowadzi do swojej aplikacji płatności mobilne. Chodzi o Meksyk i Brazylię. Pilotażowo rozwiązanie może pojawić się też w Wielkiej Brytanii.

Przeczytajcie także: Płatności powtarzalne Blikiem już dostępne

Podstawą spekulacji dotyczących rozwoju WhatsApp Payments jest wiadomość, którą kilka tygodni temu opublikował szef Facebooka, Mark Zuckerberg. Napisał wtedy: "Przesyłanie wiadomości to obszar, który rośnie najszybciej, a w tym roku ludzie odczują, że te aplikacje znajdą się w centrum ich doświadczeń na wiele sposobów. Wprowadzimy płatności na WhatsApp w kilku krajach".

Na razie WhatsApp Payments funkcjonuje tylko w Indiach, gdzie został wprowadzony w zeszłym roku w wersji beta. Wszyscy użytkownicy komunikatora w tym kraju wciąż nie mogą korzystać z płatności ze względu na bariery regulacyjne.

Przeczytajcie także: Barclaycard rozszerza współpracę z Alipay

Zdaniem komentatorów usługa płatnicza WhatsAppa ma duże szanse na ekspansję w krajach Ameryki Łacińskiej, ponieważ komunikator ten jest tam bardzo popularny. W samej Brazylii używa go 120 mln osób a w Meksyku ponad 60 mln. WhatsApp cieszy się również dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, gdzie korzysta z niego ponad 80 proc. osób w wieku 18-34 lata.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies