Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Barclaycard rozszerza współpracę z Alipay. Chińską aplikacją będzie można płacić w tysiącach brytyjskich sklepów

Instytucja obsługująca prawie połowę transakcji kartowych na Wyspach Brytyjskich ogłosiła partnerstwo z chińską firmą

Barclaycard rozszerzył współpracę z Alipay po pilotażowym wdrożeniu aplikacji w 2017 r. Chińskie płatności mobilne z wykorzystaniem kodów QR były testowane w ośmiu sklepach detalicznych w Wielkiej Brytanii. Teraz nowa umowa pozwoli tak płacić w 11 tys. punktów handlowych i usługowych sieci obsługiwanej przez Barclaycard, i to bez konieczności wymiany POS-ów.

Przeczytajcie także: Samsung Pay wpuszcza do swojego cyfrowego portfela Alipay

Brytyjczycy rozszerzyli współpracę z Alipay przede wszystkim ze względu na chiński boom turystyczny na Wyspach. W komunikacie prasowym Barclaycard przytacza statystyki, z których wynika, że w Wielkiej Brytanii mieszka i pracuje prawie 400 tys. Chińczyków, a studiuje 95 tys. osób z Chin. Do tego w tym roku spodziewany jest przyjazd prawie 500 tys. chińskich turystów, którzy wydadzą tam ok. 1 mld funtów.

Prezes Barclaycard Rob Cameron tłumaczy, że poprzez Alipay "sklepy będą miały możliwość wzrostu przychodów, dzięki chińskim gościom w Wielkiej Brytanii, a jednocześnie użytkownicy Alipay będą mogli korzystać z wygodnego i znanego im procesu płatności". Zainteresowanych wdrożeniem jest na początek 70 handlowców współpracujących z brytyjską instytucją.

Przeczytajcie także: Można płacić Alipay w pierwszych sklepach w Paryżu

Alipay został stworzony w 2004 r. przez Alibabę (największą na świecie platformę e-commerce) i pierwotnie miał służyć do płatności za zakupy w internecie. Jednak równolegle firma rozwinęła funkcję mobilnych płatności w sklepach, restauracjach czy publicznym transporcie. Płatności dokonuje się podsuwając pod skaner ekran smartfonu z wyświetlonym na nim kodem QR. Za pomocą chińskiej aplikacji można płacić m.in. w amerykańskich sieciach domów towarowych Macy’s i Bloomingdale’s. Według danych z ubiegłego roku używa jej 870 mln osób na całym świecie.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies